„ERASMUS+“ programa – neįkainojama patirtis ir galimybė tobulėti profesinėje srityje

Pavasaris Druskininkų „Saulės“ pagrindinėje mokykloje buvo gausus mokytojų stažuočių užsienyje. Džiaugiamės, kad mūsų mokyklos bendruomenė, socialinės pedagogės Vaidos Mikelionienės ir anglų kalbos mokytojos Birutės Karmonaitės dėka, aktyviai įsitraukė į „ERASMUS+“ programos veiklas.

Pavasaris Druskininkų „Saulės“ pagrindinėje mokykloje buvo gausus mokytojų stažuočių užsienyje / „Saulės“ mokyklos archyvo nuotrauka

Įgyvendiname projektą „Aš noriu. Aš galiu“, kuris didžiausią dėmesį yra skiria žmogaus sąmoningumo ugdymui. Siekiame, kad mokiniai bei mokytojai išmoktų rūpintis ne tik aplinka, kurioje gyvena, tačiau ir savo psichine sveikata.

Balandžio 27 d.-gegužės 3 d. Birutė Karmonaitė, Vaida Mikelionienė ir Marytė Kašėtaitė turėjo galimybę kelti kvalifikaciją „ERASMUS+“ kursuose „Building Better Mental Health &Well- Being“ Kroatijoje, Splito mieste. Nuostabi patirtis, dėstytojai, kolegos iš 16-os Europos valstybių, kurie įkvepia, moko stabtelėti, įsivertinti, būti sąmoningo, pozityvaus, kūrybiško požiūrio į save ir mokinius puoselėtojais, ieškoti geresnės savo versijos. Kursų dalyviai mokėsi pastebėti ir skirti tinkamą, pakankamą dėmesį individualiems skirtingumams. Be pagrindinės, ypač aktualios šiandienos mokykloje kursų temos, mokytojos turėjo galimybę pažinti Kroatijos kultūros paveldą, istoriją, patobulinti anglų kalbos žinias. Bendraudami ir bendradarbiaudami, dirbdami grupėse su įvairių Europos valstybių mokytojais, pastebime – kiek turime bendro! Šiandienos mokykloje susiduriame su panašiais iššūkiais, turime tokių pačių siekių, ieškome kelių ir būdų, kaip geriau ugdyti jaunąją kartą.

Tuo pat metu mokytojos Inga Matulevičienė, Vaida Naugolnikienė bei Felicija Olišauskienė dalyvavo „ERASMUS+“ mokymuose „Sustainability in Education – Introducing Green and Eco – Lifestyles“. Mokymuose jos išklausė pranešimus apie šiltnamio efektą, ozono sluoksnį, klimato kaitą ir poveikį biologinei įvairovei, darnų vystymąsi, patobulino anglų kalbos žinias, atliko daug eksperimentų ir bandymų, tyrinėjo Viduržemio regiono gamtą, susipažino su integruotomis veiklomis, tvarumo idėjomis ir jų įgyvendinimo švietimo sistemoje galimybėmis, debatų organizavimo metodikomis. Nuostabi patirtis, galimybė bendrauti, kurti, pažinti, atrasti, stebėti ir mokytis. Mokytojos patyrė ypatingą bendrystės jausmą, užmezgė naujus partnerystės kontaktus, ryšius, kurie ateityje padės tiesti draugystės ir bendradarbiavimo tiltus su kitomis Europos šalių mokyklomis.

Dar viena labai įdomi ir naudinga patirtis – gegužės 27-30 dienomis stebėti darbą Ispanijoje, Escola l’Estelada pradinėje mokykloje. Ten dalyvavo „Saulės“ pagrindinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Vanagaitienė, socialinė pedagogė Vaida Mikelionienė, anglų kalbos mokytoja Birutė Karmonaitė bei pradinio ugdymo mokytoja Jurgita Šumskienė.

Pirmąją stažuotės dieną mokytojos susipažino su mokyklos erdvėmis ir bendruomene. Mokykla įsikūrusi kalnų papėdėje esančiame nedideliame istoriniame miestelyje Cànoves I Samalús. Uždarame mokyklos kieme yra sporto aikštynas, vaikų žaidimų aikštelės, žaliosios erdvės, vaikų prižiūrimas daržas, auginami viščiukai, drugeliai. Ši Escola l’Estelada mokykla puoselėja ne tik vertybines nuostatas, bet ir mokinių bendrųjų kompetencijų ugdymą per gamtosaugines veiklas. Svečios šalies mokytojai nuo pat pirmos dienos entuziastingai dalijosi patirtimi ir sužavėjo savo bendruomeniškumu bei atvirumu naujovėms.

Pamokos mokykloje prasideda knygų skaitymu. Pamokos trukmė – 1 valanda. Šioje mokykloje neskamba skambučiai. Vaikai mokosi jiems paskirtame kabinete, o dalykų mokytojai ateina vesti pamokų. Daugelyje kabinetų įrengtos išmaniosios lentos, yra įvairių metodinių priemonių, eksponuojami mokinių darbai, sukurti iš antrinių žaliavų.

Mokykloje naudojami ne tik tradiciniai, bet ir mokinių bendradarbiavimą skatinantys mokymosi metodai: darbas grupėmis ar poromis, diskusijos, debatai, vykdomi įdomūs projektai, robotikos veiklos, ypatingas dėmesys skiriamas informacinių technologijų naudojimui pamokose, vaikai pamokose aktyviai naudoja kompiuterius. Pamokose skatinamas kritinis mąstymas bei kūrybiškumas, mokiniai ypatingai skatinami išsaugoti tvarią aplinką. Darbo stebėjimas nukreiptas į įvairiapusiškesnį ugdymo idėjų supratimą, stebint praktines veiklas kitose šalyse veikiančiose mokyklose, ypatingą dėmesį kreipiant į ugdymo organizavimą, inovatyvumą, darnaus vystymosi idėjų integravimą į ugdymo/si procesą.

Abiejų šalių mokytojai diskutavo apie Lietuvos ir Ispanijos švietimo sistemą, mokinių motyvaciją, vertinimą, specialiųjų mokinių integraciją bei dalijosi įvairiais praktiniais patarimais. Ispanijos mokytojai susidomėję klausėsi pranešimo apie Druskininkų „Saulės“ pagrindinės mokyklos vykdomas veiklas. Labai tikimės, kad mūsų partnerių sulauksime savo mokykloje.

Mokytojos parsivežė ne tik naujų idėjų savo pamokoms, bet ir pamatė kultūrinius šalių skirtumus, pasisėmė tolerancijos ir kūrybingumo, žinių apie tvarumą, pagilino anglų kalbos žinias, mokinių bendrųjų kompetencijų ugdymą per gamtosaugines veiklas.

Vizito metu mokytojos turėjo galimybę ne tik praturtinti profesines žinias, bet ir pasigrožėti nepakartojama Barselona, šio didingo miesto architektūra, nuostabiais parkais, pažino tolimesnės ES šalies kultūrą bei gyventojus.

Sugrįžusios, mokytojos su mokyklos bendruomene pasidalijo įgyta patirtimi ir aptarė tolesnes projekto veiklas. Rudenį planuojame aktyviai tęsti bendradarbiavimą su naujais draugais iš Ispanijos, įgyvendindami eTwinning projektus.

Projekto dalyvės džiaugiasi, kad turėjo galimybę savo profesines kompetencijas ugdyti tarptautinėje aplinkoje. Tariame ačiū „ERASMUS+“ programai už galimybę keisti savo gyvenimus bei kelti kvalifikaciją tarptautinėje erdvėje.

Projekto „Aš noriu. Aš galiu“ Nr. 2023-1-LT01-KA122-SCH-000142489 dalyvių stažuotės užsienyje baigėsi, tačiau užmegztos naujos tarptautinės pažintys, įgytos patirtys, gimę naujos idėjos, praturtins tolimesnį ugdymo procesą bei leis toliau aktyviai dalyvauti tarptautinių projektų veiklose.

Šie projektai finansuojami remiant Europos Komisijai. Ši informacija atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

„Saulės“ pagrindinės mokyklos informacija