ERASMUS+ pavasaris Druskininkų „Atgimimo“ mokykloje

Šiemetį pavasarį Druskininkų „Atgimimo“ mokykla gali vadinti ERASMUS+ pavasariu. Kovo – birželio mėnesiais mokykloje organizuoti net trijų tarptautinių projektų mainai, mokytojų iš Turkijos darbo stebėjimo vizitas ir mūsų mokyklos atstovų mobilumo mainai Graikijoje.

Šiemet į Druskininkų „Atgimimo“ mokyklą atėjo „ERASMUS+ pavasaris“ – organizuoti net trijų tarptautinių projektų mainai, mokytojų iš Turkijos darbo stebėjimo vizitas ir mūsų mokyklos atstovų mobilumo mainai Graikijoje / „Atgimimo“
mokyklos archyvo nuotraukos

Pirmieji ERASMUS+ projektų mainai surengti kovo 27-31 dienomis. Druskininkų „Atgimimo“ mokyklos bendruomenė priėmė Lenkijos, Ispanijos, Italijos, Turkijos ir Graikijos dalyvius. Projekto nariai aktyviai įsitraukė į veiklas, atliko kūrybines užduotis, kartu gamino lietuvišką pyragą „Tinginį“ bei stebėjo „Snow Arenoje“ organizuojamas fizinio ugdymo pamokas. Vėliau jie išbandė EKO klasės galimybes, naudojant virtualios realybės įrangą, dalyvavo anglų kalbos pamokose, varžėsi orientacinėse varžybose mieste, mokėsi amato subtilybių „Druskos studijoje“.

Naudodami projekto metu išmoktas skaitmenines platformas, projekte dalyvaujantys mokiniai pristatė fotografuotą medžiagą apie mieste rastus objektus ir įvertino įgytas žinias, naudodami „Kahoot“ programą. Vėliau visi žaidė pažintinius-judriuosius žaidimus, šoko ir dainavo, lankėsi Druskininkų jaunimo užimtumo centre, apžiūrėjo Liškiavos piliakalnį, Liškiavos Švc. Trejybės bažnyčią, dominikonų vienuolyno ansamblį, užlipo į Merkinės apžvalgos bokštą, aplankė Merkinės piliakalnį ir pavaikščiojo senomis šio miestelio gatvelėmis, klausydami istorijos paskaitos apie mūsų kraštą. Mokytojai, be numatytų bendrų užsiėmimų, bandė perskaityti ir įgyvendinti QR skaitmeniniu kodu užšifruotas užduotis. Apskrito stalo diskusijos metu kartu su Druskininkų savivaldybės Švietimo skyriaus atstovėmis jie aptarė projekte numatytus tarpinius tikslus, platformų naudą ugdymo procesui bei prisiminė visas nuo 2020 metų įgyvendintas veiklas. Po diskusijų mokyklos bendruomenė ir projekto nariai žaidė „Minigolfą“, bendravo bei lankėsi Druskininkų vandens parke. Projekto dalyviai aplankė Trakų pilį, paragavo kibinų, padedant šokolado meistrui A. Jablonskui, mokėsi kulinarinių gudrybių. Vėliau Valdovų rūmuose visi dalyvavo edukacijoje „Valdovas kalba su pasauliu“ ir pasigrožėjo Vilniaus miesto panorama nuo Trijų kryžių kalno.

Projektų maratoną balandžio 30 – gegužės 6 dienomis mūsų mokykloje pratęsė ERASMUS+ projekto „Mokykimės kartu“ dalyviai iš Čekijos Respublikos, Vokietijos ir Lietuvos, susirinkę paskutiniams projektiniams mokinių mainams prieš baigiamąjį koordinatorių susitikimą Prahoje viso projekto veiklų apibendrinimui ir pasirengimui rašyti galutinę ataskaitą. Taip pat 8 mokytojų delegacija iš įvairių Turkijos Adanos miesto mokyklų atvyko darbo stebėjimo vizitui. Kaip nurodo projekto pavadinimas, dalyvių tikslas buvo trijų šalių atstovų mokymasis kartu, naujų kompetencijų įgijimas ir turimų plėtojimas. Čekai, vokiečiai ir turkai mokėsi lietuvių kalbos, mokiniai aktyviai patobulino savo anglų kalbos įgūdžius, pagilino istorijos žinias, mokėsi vokiečių kalbos kartu su mokiniais iš Vokietijos, buvo organizuoti kultūriniai vakarai.

Norėdami parodyti ugdymo tęstinumą ir bendradarbiavimą su kitomis Druskininkų ir Lietuvos mokyklomis, pamokas organizavome VESK Pietų Lietuvos filiale Druskininkuose ir Veisiejuose, Druskininkų švietimo centre, Vilniaus „Gabijos“ progimnazijoje, Kibyšių kultūros centre, K. Dineikos parke, į kurias įtraukėme ir visus 16 mokytojų iš Adanos, dalyvaujančius darbo stebėjimo vizituose Druskininkų „Atgimimo“ mokykloje ir „Ryto“ gimnazijoje.

Gegužės 26-30 dienomis organizuoto trečiojo ERASMUS+ projekto „Žemė, vanduo, vėjas, ugnis“ veiklos, nepaisant Lietuvą apėmusios sausros, dalyviams buvo labai vandeningos. Mokiniai iš Vokietijos, Prancūzijos, Turkijos, Lenkijos ir Lietuvos paskutinio projekto mobilumo metu dalyvavo veiklose, susijusiose su vandeniu – iš keturių gamtos stichijų pasirinkome būtent jį. Jau pirmą dieną lietuvių komanda bendraamžiams parengė ne vieną vandeningą iššūkį. Stengėmės, kad svečiai pajustų mūsų miesto ir apylinkių vandenis per įvairius pojūčius ir skirtingais pavidalais. Vaikštinėjome Druskonio pakrante, stebėjome ramią Nemuno vandens tėkmę, plaukdami į Liškiavą, žygio metu klausėmės Ratnyčėlės almėjimo, grožėjomės Merkio santaka nuo Merkinės piliakalnio, tyrinėjome Čepkelių pelkės augmeniją, stebėjomės unikaliu Ūlos akies kunkuliavimu. Apie mineralinio vandens gydomąsias savybes ir mūsų kurorto sveikatinimo galimybes sužinojome miesto muziejaus edukacijoje ir dalyvaudami „Druskos studijos“ kūrybinėse dirbtuvėse. VESK centre ugdėme skonio ir uoslės pojūčius, mokydamiesi kurti skanius ir sveikatai palankius kokteilius.

Savaitę vainikavo 8a klasės mokinės Justinos Plukytės režisuotas ir mokyklos mokinių komandos suvaidintas spektaklis „Jūratė ir Kastytis“, pakvietęs visus į magišką kelionę prie Baltijos jūros.

Projektinę estafetę užbaigė ERASMUS+ projekto „Laimingi mokiniai“ dalyviai iš Lietuvos, Lenkijos, Ispanijos, Italijos ir Turkijos, paskutinį kartą susitikę Graikijoje, Lamijos mieste.

Projekto mobilumą organizavo Lamijos pradinės mokyklos No.2 bendruomenė kartu su miesto meru, mokytojais, tėvų komiteto atstovais ir mokiniais.

Apskrito stalo principu diskutavome apie projekto metu įgyvendintas veiklas, tikslus. Mokytojai kasdien lankėsi kolegų pamokose, dalyvavo įvairiose veiklose bei aptarinėjo taikomų skaitmeninių platformų ir įrankių naudą ugdymo procese. Delegacija turėjo garbės svečiuotis Lamijos miesto savivaldybėje, kurioje buvo aptarta projekto įgyvendinimo svarba visose šešiose šalyse partnerėse.

Įdomiausia vieta, kurią aplankėme, – Atėnų akropolis, ant 156 m aukščio kalvos V a. pastatytos aukštutinės miesto dalies griuvėsiai su klasikiniais pastatais – Partenonu, Propilėjais, Atėnės Partenės ir Nikės šventyklomis ir Erechtėjonu. Delfų miestelyje visi apžiūrėjome graikų dievui Apolonui skirtos šventyklos griuvėsius ir amfiteatrą, kuriame iki šių dienų organizuojami mokinių pasirodymai. Išgirdę Antikos laikus menančias legendas ir mitus, susipažinome su archeologiniame muziejuje esančiais eksponatais.

Visus sužavėjo Agatono vienuolyno tyla ir ramybė. Netoli nuo vienuolyno projekto nariai apžiūrėjo gamtos-istorijos muziejų, aptarė skirtingų šalių gyvūnijos ir augalijos panašumus bei skirtumus. Vėliau visi lankėmės senoviniame Ypati miestelyje, kuris įžymus ne tik šiam regionui būdingų tradicijų puoselėjimu, bet ir observatorija. Visi buvome sužavėti per teleskopą rodomomis planetomis ir žvaigždynais bei stengėmės atrasti savąjį. Termopilų muziejuje klausėmės istorinių faktų apie karių spartiečių drąsą, apžiūrėjome didvyriams skirtus monumentus.

Visų projektinių mainų metu dalyviai tobulino užsienio kalbos, bendravimo, bendradarbiavimo, tarpkultūrines, pilietines kompetencijas, dalijosi gerąja patirtimi ir galimybėmis tęsti bendradarbiavimą ateityje. Paskutiniai projektų išvykos baigėsi, bet naujos pažintys, įgytos patirtys, gimstančios naujos idėjos neleis nutrūkti užsimezgusioms draugystėms. Ir kas gi gali žinoti, ar mūsų keliai dar kartą nesusipins naujame projekte?

Šie projektai finansuojami remiant Europos Komisijai. Ši informacija atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.