Atsinaujinusios Druskininkų TVIC komandos siekis – paversti Druskininkus kuo labiau matomais, priminti turistui, kodėl iš visų galimų vietų jis turėtų pasirinkti Druskininkus

Matydami ištuštėjusias Druskininkų gatves, parkus ir kitas viešąsias erdves, kuriose prieš pandemiją vaikščiodavo šimtai poilsiautojų, daugelis miesto gyventojų svajoja, kad greičiau viskas stotų į savo vėžes ir kurorte vėl šurmuliuotų čionai gydytis ar pailsėti atvykę žmonės. Pandemija Druskininkus tarsi atskyrė nuo pasaulio, tačiau ištikimiausieji Druskininkų mylėtojai miesto aktualijas bei naujienas stebi virtualioje erdvėje.

Kad Druskininkai išliktų patrauklūs ir žmonės norėtų čionai važiuoti, rūpinasi ir naujais darbuotojais pasipildžiusi Druskininkų turizmo ir verslo informacijos centro komanda/TVIC archyvo nuotrauka

O kad Druskininkai išliktų patrauklūs ir žmonės norėtų čionai važiuoti, rūpinasi ir naujais darbuotojais pasipildžiusi Druskininkų turizmo ir verslo informacijos centro (TVIC) komanda. Socialinėje erdvėje dėmesio jau sulaukė originalūs ir smagūs filmukai apie Druskininkus, netikėtu rakursu kurortą pristatančios nuotraukos, išradingi interaktyvūs konkursai. Ir tai yra tik dalis darbų, kuriuos yra numačiusi atnaujinta TVIC komanda, skleidžianti žinią apie Druskininkus ir pristatanti Druskininkus kuo didesnei potencialių miesto svečių auditorijai.

Ieško naujų komunikacijos būdų

Kaip sakė Druskininkų TVIC direktorius Rimantas Palionis, pandemija pakoregavo įprastus kurorto viešinimo būdus, daugiausia erdvės informacijai apie Druskininkus pateikti palikdama internetui. Socialiniai tinklai išsivystė iki tokio lygio, kad gyvenimas tarsi persikėlė ten. Pastaraisiais metais pamažu jau buvo atsisakoma dalyvavimo kai kuriose turizmo parodose, išleista mažiau turizmo paslaugas pristatančių leidinių, daugiausia dėmesio skirta socialiniams tinklams. Taigi be iki šiol naudotų tradicinių viešinimo būdų teko ieškoti ir naujų, kad informacija apie Druskininkus būtų paskleista kaip galima plačiau.

Druskininkų TVIC kreipėsi į ekspertus, su jais konsultavosi, buvo sukurta nauja turizmo strategija. Drauge su ekspertais prieita prie išvados, kad daugiausia resursų reikia nukreipti darbui su socialiniais tinklais, stiprinti naujoviškus viešinimo kanalus, kad, kol į Druskininkus negali atvykti turistai, miesto vardas vis tiek mirgėtų internete ir būtų skleidžiama žinia apie kurorto išskirtinumą bei galimybes.

Rimantas Palionis, Druskininkų TVIC direktorius

Pasak R. Palionio, tai nereiškia, kad bus atsisakyta kitų, jau pasiteisinusių būdų viešinti Druskininkų kurortą: „Tarptautinės turizmo parodos suteikia galimybę bendrauti ir su turizmo agentūromis, ir su pavieniais lankytojais. Tokiose parodose surasdavome naujas, patikimas turizmo agentūras, kurios, padedant TVIC, užmegzdavo kontaktus su Druskininkų turizmo objektais ir atveždavo turistų grupes į kurortą. Tuo tarpu pavieniai parodų lankytojai vertino galimybę iš pirmų lūpų – parodoje dalyvaujančių TVIC ir įvairių Druskininkų turizmo objektų atstovų – išgirsti tai, kas juos labiausiai domina, informacija apie paslaugas buvo pristatoma asmeniškai lankytojams. Dalyvavimas parodoje parodo objekto solidumą ir patikimumą. Tikimės, kad, pasibaigus pandemijai, vėl pristatysime Druskininkus Izraelyje, Vokietijoje, artimiausiose kaimyninėse šalyse. O šiandien, kai dėl pandemijos esame atskirti nuo pasaulio išnaudoti visas socialines erdves – ne tik jau įprastą „Facebook“, bet ir „Instagram“, „Spotify“ „Youtube“ ir kitas platformas“.

Ruošiasi įvairiems scenarijams

Šiandien daugelį kamuoja klausimas – kaip bus toliau? Atsakymas paprastas – viskas priklauso, kaip įveiksime virusą. Jeigu jį suvaldysime efektyviai, gyvenimas grįš į savo vėžes.

Druskininkų TVIC direktorius R. Palionis įsitikinęs, kad turistų tikrai sulauksime: „Druskininkai, kaip produktas, gyvuoja jau daugiau kaip 200 metų. Visi žino, kad tai – sveikatos ir poilsio miestas, kasmet pasiūlantis vis didesnį paslaugų spektrą. Kyla ir siūlomų paslaugų kokybė. Šimtmečius sveikatos paslaugomis naudojosi daugelio pasaulio šalių turistai, ir geografija kasmet plečiasi. Visi vertina mūsų kurorte teikiamas paslaugas, kurios, esu tikras, išliks populiarios ir po pandemijos. Taigi turime stengtis žinią apie Druskininkus paskleisti dar plačiau, kad, kai tik vėl bus atvertos Druskininkų durys, norinčiųjų atvykti būtų kuo daugiau“.

R. Palionis pastebėjo, kad pastaraisiais metais išaugo poilsio ir kurortinio gydymosi kultūra – žmonės vis labiau rūpinasi savo sveikata ir sveiku gyvenimo būdu. Ir kas gi daugiau jiems galėtų geriau padėti, jei ne visas šias paslaugas siūlantis Druskininkų kurortas?

Druskininkų TVIC ruošiasi įvairiems karantino pabaigos scenarijams, nes nėra žinoma, kaip bus atidarytas kurortas – kiek paslaugų bus galima teikti iš karto, ar veiks visi objektai. R. Palionis sako, kad turizmo ekspertai pataria „neišradinėti dviračio“, o visas pajėgas nukreipti ten, kur gyvena daugiausia Druskininkų kurorto „fanų“. Atliktos analizės rodo, kad daugiausia Druskininkų gerbėjų gyvena pačioje Lietuvoje, visose kaimyninėse šalyse, Vokietijoje ir Izraelyje, taigi į šias taip vadinamas mūsų „fanų“ zonas ir derėtų sutelkti dėmesį.

J. Kazlauskas – naujosios TVIC komunikacijos komandos vadovas/Asmeninio archyvo nuotrauka

Sustiprino komandą

„Pačioje Lietuvoje mes galime išnaudoti visus viešinimo kanalus. Žinoma, pagrindinis dėmesys dabar turi būti skirtas populiariausiems socialiniams tinklams. O kad tai būtų galima padaryti, mūsų komandai reikėjo papildomų pajėgų – jaunų, šiuolaikinių technologijų galimybes išmanančių žmonių“, – sako R. Palionis, džiaugdamasi TVIC komandą papildžiusiais jaunais, veržliais, kompetentingais ir, svarbiausia, labai norinčiais dirbti žmonėmis. Komunikacijos grupė iš penkių asmenų sau kelia maksimalius tikslus.

„Labai smagu, kad mūsų poreikius ir idėjas, norą keistis ir tobulėti vertina ir palaiko Druskininkų savivaldybės vadovai. Teko bendrauti su Ekonomikos ir inovacijų ministerijos atstovais, kurie domisi Druskininkų TVIC reorganizavimo modeliu ir sako, kad jis galėtų tikti daugumai tokių šalies centrų. Gal mes būsime pavyzdys kitiems Lietuvos turizmo centrams?“, – mintimis dalijasi R. Palionis.

TVIC įsigijo ir naujos filmavimo, fotografavimo ir programinės įrangos, kad nereikėtų pirkti brangiai kainuojančių dizaino, fotografavimo ir reklaminių video paslaugų – dabar tai padaro kūrybingi komandos nariai. TVIC „Facebook“ paskyros „Druskininkai – sveikatos šaltinių kurortas“ ir kitų lankytojai jau spėjo pamatyti Juozo Kazlausko, Mariaus Dovidausko kartu su komanda sukurtus video. Prie komandos prisijungė grafikos dizainerė Monika Vinciunaitė, o Albertas Matiukievičius ir Gerda Prankaitė  dirbs su Lietuvos ir užsienio rinkomis.

Naujoji Druskininkų TVIC komunikacijos komanda Druskininkus parodo netikėtu rakursu/Mariaus Dovidausko nuotraukos

TVIC kolektyve vertinamas ir ilgametės patirties turinčių darbuotojų darbas – viena iš pirmųjų TVIC darbuotojų – vyr. finansininkė Asta Liesionytė, su užsienio rinkomis dirbęs Povilas Gorelčenkas.

TVIC direktorius R. Palionis didžiuojasi iš pagrindų atnaujintu Informacijos centru M. K. Čiurlionio gatvėje, kuriame dirba istoriją išmanantis, keturiomis kalbomis kalbantis Nerijus Gudaitis. Verslo informaciją teikia ir mokymus verslininkams organizuoja Živilė Fayed.

Vasaros sezonu po Druskininkus turistus vežios atnaujintas traukinukas, kuriame bus galima naudotis audiogidu. Žinoma, išliks bendradarbiavimas ir su miesto gidais, bet, jeigu susidarys įvairiomis kalbomis kalbančių turistų grupės, jų patogumui, pasakojimus apie Druskininkus jie išgirs viena iš jiems suprantamų kalbų. Pasak R. Palionio, traukinuko vairuotojas Algis Mikelionis traukinuku rūpinasi tarsi savo automobiliu.

TVIC direktorius sako, kad ketinama atnaujinti ir Druskininkų kempingą, kuris per 15 darbo metų tapo patrauklia vieta apsistoti tokio pobūdžio apgyvendinimą vertinantiems turistams.

O naujieji Komunikacijos komandos nariai jau keletą savaičių nuotoliniu būdu bendrauja su įvairių Druskininkų verslo sričių vadovais, rinkodaros atstovais, kad išgirstų jų lūkesčius, patys suprastų jų veiklos pobūdį, specifiką, žinotų, ką planuoja įstaigos. TVIC komanda pristato save ir savo idėjas. Per kovo mėnesį bus organizuoti nuotoliniai susitikimai su visų įstaigų atstovais.

Naujosios TVIC komunikacijos komandos vadovą Juozą Kazlauską direktorius vadina idėjų generatoriumi ir džiaugiasi jo vadovaujamų žmonių entuziazmu bei nuveiktais darbais.

Nors gyvenimas Druskininkuose dėl pandemijos gerokai aprimęs, bet viešojoje erdvėje – socialiniuose tinkluose veiksmo netrūksta. Ir tuo rūpinasi naujoji TVIC komunikacijos komanda. Kas už ką atsakingas? Ką jau nuveikėte?

– Pastebėjote aktyvumą socialiniuose tinkluose – galiu tik patvirtinti jūsų žodžius. Nors  pandemija padiktavo diametraliai skirtingą situaciją – kai gyvenimas praktiškai sustojo, pradėjome aktyvius veiksmus Lietuvos ir užsienio rinkose. To rezultatas, lyginant su praėjusių metu tuo pačiu laikotarpiu, – keturis kartus išaugę rodikliai mūsų valdomuose socialiniuose tinkluose, pastebimai išaugusi lenkiškoji Druskininkų „Facebook“ paskyra, nauji ir sėkmingai augantys komunikacijos kanalai užsienio rinkose. Aktyviai vystome elektroninio pašto rinkodarą ir kuriame kokybišką turinį. Žinoma, tai tik dar apšilimas, didieji darbai dar laukia.

Subūrėme visiškai naują, jauną ir veržlią rinkodaros komandą. Esame labai dėkingi Druskininkų TVIC senbuviams, kurie mus draugiškai priėmė ir dalijasi savo ilgamete patirtimi. TVIC – puiki vieta kūrybiškiems ir Druskininkus mylintiems žmonėms. Monika, grafikos dizainerė, atvyko pas mus iš Panevėžio, kita komandos dalis – vietiniai druskininkiečiai. Albertas atsakingas už užsienio rinkas, Gerda – projektų vadovė Lietuvos rinkai. Marius – žmogus, kurį dažniausiai rasite už vaizdo kameros objektyvo. Aš, Monika ir Marius kartu esame ir „media“ komanda, į vientisą produktą apjungianti tekstą, vaizdo medžiagą, vizualiką ir stilių. Kiekvienas komandos narys turi ir daugiau atsakomybių, unikalių stiprybių ir kompetencijų, įgyvendindami bendrus tikslas, dirbame kaip vientisas mechanizmas.

– Kokių tikslų esate sau numatę?

– Jei būtumėme verslas, galėtume pamatuoti sėkmę parduotais produktais ir uždirbtu pelnu. Tačiau mūsų, kaip Turizmo ir verslo informacijos centro, tikslai šiek tiek kitokie, tam tikra prasme subtilesni. Žinoma, pagrindinis tikslas yra Druskininkų kurorto viešinimas ir garsinimas, vietinių ir kitų šalių turistų pritraukimas. Druskininkai yra išskirtinis kurortas, galintis pasigirti ir unikaliomis gamtinėmis savybėmis, ir spalvinga istorija, ir plačiu paslaugų spektru. Tai – spalvingas miestas. Čia dera šimtametės sveikatinimo tradicijos, ramus poilsis, bet kartu esame ir išskirtines pramogas tikriems turizmo gurmanams siūlantis kurortas. Kūrybingai perteikti šias spalvas, sutalpinti jas į subtilų naratyvą – nelengva ir įdomi užduotis.

Pagrindinis tikslas – komunikuojant apie Druskininkus, kurti patrauklų ir kokybišką turinį, išlaikyti subtilią vizualinę estetiką. Žinoma, drąsių ir kūrybingų idėjų irgi netruks. Be abejonės, esame įsivardinę ir konkrečius kiekybinius tikslus, o planuojami rinkodaros veiksmai yra paremti duomenų analize.

– Kuriam socialiniam tinklui skiriate prioritetus? Kaip žadate nustebinti tuos, kurie, stebėdami reklamą, dar abejoja, kurį kurortą rinktis? Ką daryti, kad jie atvažiuotų pas mus?

– Kiekviena socialinės medijos platforma yra skirtinga, apimanti skirtingas auditorijas ir skirtingas rinkas. Didžiausia klaida būtų kažkurią iš jų nuvertinti. Kiekvienoje iš jų mūsų tikslai šiek tiek skiriasi. Vienur jau turime neblogą įdirbį iš anksčiau, kitose platformose mūsų dar tik laukia labai didelis darbas. Vienas iš pagrindinių ir didžiausių komunikacijos kanalų yra „Facebook“ paskyra „Druskininkai –sveikatos šaltinių kurortas“, natūralu, kad jai skiriamas didelis dėmesys. Tačiau ji – tik vienas iš daugelio komunikacijos kanalų.

Kalbant apie reklamą, akcentuosime pojūčius ir asmenines, personalizuotas patirtis, vizualikoje atsispindės viltis ir šviesios, optimistinės spalvos. Popandeminis pasaulis bus šiek tiek kitoks, tačiau esminiai poreikiai nesikeis – itin stipriai figūruos troškimas patirti, atrasti, stipriai išgyventi prislopintas emocijas, o kartu – ir rasti sveikatos bei ramybės prieglobstį. Tereikia atrasti akcentus, stipriausiai rezonuojančius Druskininkų tematikoje. Iš tiesų, žmonės jau dabar pasisako, dėl kokių dalykų labiausiai pasiilgsta kurorto. Mes šiuos klausimus sau jau atsakėme, tačiau nesinori atskleisti visų kortų – jau greitai visa tai išvysite mūsų kuriamame turinyje.

– Jau dabar galima pamatyti daug Jūsų komandos sukurtų įvairiausių smagių filmukų, nuotraukų, organizuojamų konkursų, atgijo TVIC „Facebook“ paskyra… Kas yra pagrindinis idėjų generatorius?

– Man labai patinka kultinio režisieriaus Davido Lyncho idėjų palyginimas su žuvimis. Norint pagauti dideles idėjas, dažnai tenka žvejoti gilesniuose vandenyse – ten jos kur kas „grynesnės“, subtilesnės. Ten, gilumoje, slypi pačios nuostabiausios idėjos – jos didelės ir abstrakčios.

Kaip jas ištraukti? Mūsų komanda yra tarsi puikiai susiderinusio idėjų-banginių medžiotojų laivo komanda. Pasitaiko taip, kad kažkuris pamato abstrakčią gelmėje slypinčią formą, o kiti komandos nariai ją padeda ištraukti ir suformuoti konkretesnį paveikslą. Kartais kažkuris pagauna iš pažiūros nedidelę idėją, tačiau, pradėjus ją traukti, pasimato, kad ji yra kur kas didesnė, nei atrodė iš pradžių. Labai gerai vienas kitą papildome – ir skirtingais įgūdžiais, ir perspektyvomis. Džiaugiamės vienas kito sėkmėmis, nes kiekvieno komandos nario laimėjimas yra visos komandos laimėjimas.

– Socialinių tinklų vartotojai dažniausiai yra jaunesni žmonės. O ką esate numatę tiems, kuriems per 50, 60 ar 70?

– Galiu pasakyti, kad jaunas socialinių tinklų vartotojų amžius yra mitas. Kai kuriuose iš mūsų pagrindinių komunikacijos kanalų aktyviausias sekėjų segmentas yra kur kas vyresnio amžiaus žmonės, nei tipiška to kanalo auditorija. Socialinių tinklų vartotojų portretą pastebimai keičia ir pandemijos kontekstas.

Taigi, atsakant į šį klausimą, jūs tikriausiai nustebtumėte, sužinoję kiek vyresnio amžiaus žmonių pasiekiame savo socialinių tinklų kanaluose. O iš kitos pusės, tikrai nepamirštame ir kitokių, tradicinių formų. Pavyzdžiui, turizmo parodos dėl pandemijos transformuojamos į virtualias. Dar yra televizija, radijas, įvairūs leidiniai. Socialiniams tinklams skirsime didelį dėmesį, tačiau tikrai nepamiršime ir mums itin svarbaus vyresniojo amžiaus segmento. Juk Druskininkai yra sveikatingumo, reabilitacijos ir kurortinio gydymo miestas.

– Kaip žadate populiarinti Druskininkus šalyje ir už Lietuvos ribų?

– Pirmutinė užduotis bus susigrąžinti turistą, priminti jam ir akcentuoti, kodėl iš visų galimų vietų jis turėtų pasirinkti Druskininkus, paversti Druskininkus kuo labiau matomais. Kozirių turime daug – kurortas patrauklus savo sveikatinimo tradicijomis, unikalia gamta ir istorija, išskirtiniais turizmo objektais. Miestas tiesiog idealiai pritaikytas šeimoms su vaikais, mus vis labiau atranda ir aktyvaus, pažintinio turizmo mėgėjai. Druskininkai pasižymi ypač palankiomis rekreacinėmis sąlygomis, galima sakyti, kad ir oras čia gydo.

Žinoma, vien tradicinės komunikacijos metodų nepakaks. Tačiau tam mes ir esame! Paruošėme dinamišką rinkodaros ir komunikacijos planą, leidžiantį prisitaikyti prie šiuolaikinių iššūkių. Prieš pandemiją pakankamai nusistovėjusi turizmo situacija yra kardinaliai sudrebinta – gebėjimas prisitaikyti ir greitai reaguoti į besikeičiančią situaciją, atsidarančias sienas, apribojimų ir draudimų kaitą, manau, bus esminis.

– Visi tikrai pasiilgo kelionių, norėtų atvykti į mūsų kurortą, kai tik bus galima. Ką žadate pasiūlyti turistams šį sezoną?

– Druskininkai karantino metu tikrai nelėtino tempo – laikotarpis išnaudotas svarbiems darbams. Atnaujintas Karolio Dineikos sveikatingumo parkas, dviračių takų atkarpos. Kurortas siūlo naujovių ir pažangių inovacijų eko keliautojams – jų laukia elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas. Druskininkų vandens parkas ir „Snow Arena“ ruošia daugybę naujovių atvykėliams. Nuo jų neatsilieka ir kito verslo objektai, viešbučiai. Druskininkai jau seniai yra įgavę kurorto ir tobulos vietos poilsiui statusą, tačiau dabar į Druskininkus bus galima laikinai perkelti ir savo darbo vietą, kadangi čia duris atvers unikali bendradarbystės erdvė „Tech Spa“. Sanatorijose lauks sanatorinio-gydymo reabilitacijos programos, skirtos persirgusiems COVID-19.

Mūsų pagrindinė užduotis bus įveiklinti ir iškomunikuoti žinią apie šias naujas galimybes. Tikrai išvysite naujų maršrutų, netikėtų kampų ir perspektyvų. Žinoma, neatsiejamas miesto veidas – didieji renginiai ir jų komunikacija. Ieškosime galimybių prisitaikyti prie pasikeitusių aplinkybių – neeilinė situacija atveria duris įvairiems kūrybiškiems sprendimams, kurių ieškosime kartu su kitomis Savivaldybės įstaigomis, verslo atstovais ir partneriais.

Simonas Kazakevičius, Druskininkų savivaldybės mero patarėjas: „2020-ieji buvo pilni iššūkių. Kai kovą dėl pandemijos kurortas užsidarė, o gegužės pabaigoje vėl atsidarė, nemeluosiu, – tuo metu atgaivinti turizmą buvo didelis iššūkis. Gyvenome su įvairiais ribojimais, kurie buvo keičiami kone kasdieną, todėl teko griebtis ir nestandartinių rinkodaros sprendimų. Juos sugalvoti ir įgyvendinti turėjome žaibiškai. Bendram darbui sutelkėme visas Savivaldybės įstaigas, vienaip ar kitaip susijusias su turizmu. Iškėlėme problemas, galvojome idėjas kitokiems renginių ir aktyvių veiklų formatams, suvienijome komunikacijos šaltinius, ėmėmės eksperimentinių rinkodaros sprendimų.

Kai beveik 80 proc. vietinio verslo gyvena iš turizmo veiklos, tai ir TVIC rinkodaros veikla kurortui tampa labai svarbiu faktoriumi. Įsigilinus į TVIC įstaigos veiklą, gimė idėjų, kaip būtų galima dar labiau ją sustiprinti. Nieko nelaukdami, kartu su Savivaldybės meru, jo pavaduotoju, administracija ir TVIC direktoriumi ieškojome geriausių sprendimų. Sakoma, kad roges žiemai reikia pradėti ruošti vasarą, todėl ir mes elgiamės panašiai – kai kurortas stabtelėjo dėl pandemijos, išnaudojame šį laikotarpį pasiruošimui.

Naujais darbuotojais pasipildė TVIC komanda, reorganizuota struktūra, buvo parengta nauja rinkodaros strategija, iš naujo nustatėme įstaigos veiklos prioritetus, o finansavimas buvo paskirstytas taip, kad kiekvienas išleistas euras atneštų kuo didžiausią grąžą.

TVIC atsakinga ne tik už kurorto rinkodarą, bet yra ir verslo informacijos centras. Todėl stipriname ir šią veiklos sritį: analizuojame verslo poreikius, sisteminame verslo informaciją, planuojame organizuoti įvairius mokymus, pagalbą smulkiajam verslui.

Nors viešumoje sklando daug abejonių dėl greito turizmo rinkos atsigavimo, tačiau slogiai nuotaikai nepasiduodame. Atvirkščiai – jaučiamas ir didelis TVIC komandos susitelkimas, plušama iš peties. Idėjų daug, ruošiamasi įgyvendinti įvairias naujas iniciatyvas, kuriamos įvairios turistų pritraukimo kampanijos. Naujai komandai tenka nemažas iššūkis dirbti nuotoliniu būdu, bet, pasitelkiant naujas projektų valdymo sistemas, jiems sekasi puikiai.“

Parengė Laima Rekevičienė