Viešojo sektoriaus iššūkiams įveikti Druskininkų savivaldybė pasitelks išmanius GovTech sprendimus

Naujausios technologijos daro įtaką visoms gyvenimo sritims, ne išimtis – ir viešasis sektorius, kurio veikla susijusi su didelio duomenų kiekio valdymu, planavimu bei efektyvių sprendimų ieškojimu.

Viešojo sektoriaus iššūkiams spręsti yra pasitelkiama GovTech inovacijų ekosistema, kurioje smulkus ir vidutinis verslas kuria inovatyvius, dažniausiai naujausiomis technologijomis grįstus sprendimus. GovTech turi du pagrindinius tikslus: pasitelkiant duomenų analizę, dirbtinį intelektą, sensorius ar kitokius inovatyvius sprendimus, padidinti viešojo sektoriaus efektyvumą ar paslaugų kokybę ir įtraukti smulkų, vidutinį verslą bei startuolius į sprendimų kūrimo procesą.

V. Jurgelevičienė, Druskininkų savivaldybės administracijos direktorė

Finansavimą laimėjo dvi Druskininkų savivaldybės administracijos paraiškos

Įvertinusi tai, kad inovatyvūs skaitmeniniai sprendimai gali pagerinti klientų aptarnavimo ir specialistų darbo kokybę, Druskininkų savivaldybės administracija pateikė dvi paraiškas Lietuvos inovacijų agentūros paskelbtame kvietime gauti finansavimą GovTech sprendimams.

Birželio pradžioje buvo patvirtintos abi Druskininkų savivaldybės administracijos GovTech paraiškos dėl skaitmeninių sprendimų, skirtų projektų valdymo optimizavimui ir išmokų prašymų nagrinėjimui, sukūrimo ir įgyvendinimo.

„Vienas iš svarbiausių administracijos uždavinių yra kokybiškai ir efektyviai teikti administracines bei viešąsias paslaugas savivaldybės gyventojams ir verslui. Esame pažangiai dirbanti, atvira naujovėms savivaldybė, ieškome sprendimų, kaip optimizuoti turimus darbo resursus, pasitelkiant inovatyvius technologinius įrankius ir dirbtinį intelektą. Labai džiaugiuosi, kad abi Lietuvos inovacijų agentūrai pateiktos paraiškos gavo finansavimą, tikiu, kad kartu su inovacijų kūrėjais surasime patogius darbo įrankius, kurie leis administracijos darbuotojams mažinti rutininį, techninį darbą ir daugiau laiko skirti kūrybiškų, strateginių sprendimų įgyvendinimui“, – sakė Druskininkų savivaldybės administracijos direktorė Vilma Jurgelevičienė.

L. Baranauskienė, Socialinės paramos skyriaus vedėja

Tarp kitų institucijų, siekiančių įgyvendinti GovTech sprendimus ir gavusių finansavimą projektams, yra Valstybinė mokesčių inspekcija, Valstybinis registrų centras, Nacionalinė mokėjimų agentūra, Vartotojų teisių apsaugos tarnyba, Viešųjų pirkimų tarnyba, Lietuvos Finansų ministerija, Valstybės kontrolė.

Pasitelkę dirbtinį intelektą, kurs prašymų nagrinėjimo asistentą

Socialinės paramos skyriaus specialistai susiduria su itin dideliu prašymų kiekiu. Tam, kad būtų palengvinti jiems kylantys iššūkiai, Druskininkų savivaldybės administracija įgyvendins projektą „ParamAI – pažangiomis dirbtinio intelekto technologijomis paremtas išmokų prašymų nagrinėjimo asistentas“.

„Įgyvendinus projektą, iki šių metų pabaigos bus sukurta sprendimo bandomoji versija, kaip supaprastinti sudėtingą, daug laiko sąnaudų bei žmogiškųjų išteklių reikalaujantį prašymų dėl socialinių išmokų, pašalpų, kompensacijų ir lengvatų nagrinėjimo procesą. Šis sprendimas leis automatizuoti ir optimizuoti gaunamų paraiškų socialinei paramai gauti nagrinėjimo procesą, tokiu būdu užtikrinant savalaikį pagalbos suteikimą Savivaldybės gyventojams bei mažinti administracinę naštą labiausiai pažeidžiamoms gyventojų grupėms“, – sakė Socialinės paramos skyriaus vedėja Ligita Baranauskienė.

Sprendimo bandomosios versijos sukūrimo vertė – 58,3 tūkst. eurų.

Sukūrus šį inovatyvų sprendimą, jis bus taikomas ateityje ir atvers naujas galimybes – naudą pajus ir darbuotojai, ir išmokų gavėjai, nes prašymo nagrinėjimo eiga pagreitės.

Palengvins strateginį planavimą, finansų ir projektų valdymą

Antrasis Druskininkų savivaldybės administracijos „GovTech“ projektas – „Informacinės sistemos, skirtos Druskininkų savivaldybės administracijos strateginio planavimo ir projektų valdymo optimizavimui, diegimas“. Jo vertė – 115,1 tūkst. eurų.

J. Rudienė, Investicijų ir projektų valdymo skyriaus vedėjo pavaduotoja

Pasak Investicijų ir projektų valdymo skyriaus vedėjo pavaduotojos Jurgitos Rudienės, įgyvendinus projektą, bus įdiegta sistema, kuri leis efektyviai vykdyti strateginį planavimą bei finansų valdymą, užtikrinant šių procesų sąveiką ir informacijos prieinamumą visoms suinteresuotoms šalims.

„Optimizavus procesus, pastebimai sumažės darbuotojų darbo laiko sąnaudos, skirtos techniniam darbui, šiuos procesus bus galima atlikti tiksliau, greičiau ir efektyviau, daugiau dėmesio bus galima skirti kokybei užtikrinti, bus užtikrintas savalaikis duomenų bei aktualiausios informacijos prieinamumas. Sumažėjęs techninio pobūdžio darbo krūvis leis daugiau dėmesio skirti turinio kokybei“, – sakė J. Rudienė.

Šis projektas bus įgyvendintas iki 2025 m. pabaigos.