Būti atsakingais eismo dalyviais prašoma ir pramogaujančiųjų elektriniais paspirtukais, ir pėsčiųjų

Savaitraščio „Mano Druskininkai“ redakciją pasiekė Druskininkuose poilsiavusio Juozo P. laiškas, kuriame jis išreiškė ir savo susirūpinimą dėl nesaugaus įvairių elektrinių riedžių bei elektrinių paspirtukų naudojimo.

„Šias priemones besinuomojantys žmonės, įskaitant netgi ir vaikus, dažnai laksto po pėsčiųjų zonas (pvz. Vilniaus alėjoje) dideliu greičiu. Ten pat vaikšto ir daug įvairaus amžiaus žmonių (taip pat ir mažamečių). Reikėtų pagalvoti, kaip reguliuoti tokius dalykus, kad būtų užtikrinamas žmonių saugumas“, – rašo laiško autorius. Jo  nuomone, Druskininkai susiduria su ta pačia problema kaip ir kiti Lietuvos kurortai. Pavyzdžiui, neseniai šalies žiniasklaidoje buvo aprašyta, jog Palangoje rimtą pavojų pėstiesiems, ypač J. Basanavičiaus gatvėje, kelia daugybė pramogaujančiųjų elektriniais paspirtukais. Mat, nepaisydami žmonių gausos, išsinuomavusieji paspirtukus, lekia didžiuliu greičiu ir pėsčiųjų gatvę yra pavertę lenktynių trasa.

Elektrinių riedžių, paspirtukų vairuotojai privalo laikytis tokių pat Kelių eismo taisyklių, kaip ir dviratininkai. Kai kurios minėtos elektrinės transporto priemonės, puikiai tinkančios miesto atstumams įveikti, gali išvystyti gana didelį greitį. Elektriniai paspirtukai gali būti pavojingesni už dviračius, nes staigiau pasiekia didesnį greitį, yra sunkūs, todėl susidūrę su pėsčiaisiais, gali sukelti stresą ar net sužaloti.

Druskininkų PK duomenimis, nuo sezono pradžios iki šiol incidentų, susijusių su elektrinių paspirtukų vairuotojais, neužfiksuota. Tačiau, pareigūnų teigimu, būtina paisyti atsargumo ir tinkamų eismo dalyvių elgesio normų. Juolab, kad, įsibėgėjus vasaros atostogų sezonui, Druskininkuose pėsčiųjų, dviratininkų, elektrinių riedžių ir paspirtukų, keturračių dviračių, kitų dviračių takams pritaikytų transporto priemonių eismas tampa ypač intensyvus. Druskininkuose vis daugiau druskininkiečių ir kurorto svečių vietoje automobilio renkasi šias priemones.

Kaip patikino Druskininkų savivaldybės administracijos direktorės pavaduotoja Violeta Grigorienė, Druskininkų savivaldybė yra gavusi gyventojų laiškų dėl riedžių ir paspirtukų eismo. Tačiau apriboti elektrinių riedžių ar keturračių dviračių eismą pėsčiųjų-dviračių takais yra sudėtinga: ne Savivaldybės valioje yra uždrausti transporto priemones, kurios yra įteisintos, kaip elektriniai paspirtukai. Druskininkų savivaldybės administracija ne kartą ragino visus eismo dalyvius paisyti saugumo reikalavimų, atsakingai pasirinkti greitį, laikytis Kelių eismo taisyklių, nekelti pavojaus sau ir kitiems. „Druskininkiečius ir kurorto svečius prašome būti atsakingais eismo dalyviais, o verslininkus, nuomojančius minėtas priemones, paraginome kaskart priminti savo klientams apie saugų ir pagarbų eismo dalyvių elgesį. Administracija yra dėkinga visiems, gyventojams ir svečiams už toleranciją šiuo klausimu. Malonu girdėti svečių, poilsiautojų atsiliepimus apie druskininkiečius, kad vietos žmonės yra draugiški, paslaugūs, atidūs ir tolerantiški daugelyje situacijų“, – sakė V. Grigorienė.

Neseniai Savivaldybėje surengtas pasitarimas su Druskininkų PK pareigūnais dėl saugaus elektrinių riedžių ir elektrinių paspirtukų naudojimo. Vasaros sezono metu, patruliuodami miesto gatvėse, pareigūnai skiria padidintą dėmesį elektriniais paspirtukais ir kitomis panašaus pobūdžio priemonėmis besinaudojantiems pramogautojams: pastebėję nekultūringai važinėjančiuosius, juos stabdo ir įspėja laikytis tinkamo važiavimo ir eismo dalyvio elgesio normų bei taisyklių. O su su minėtas elektrines susisiekimo priemones, tarp jų ir elektrinius paspirtukus nuomojančiais verslininkais sutarta, kad jie turėtų instruktuoti asmenis, kaip šiems elgtis, važiuojant minėtomis transporto priemonėmis.

Kaip sakė Druskininkų PK Veiklos skyriaus vyresnysis tyrėjas Giedrius Alminas, kaip ir dviratininkui, šios transporto priemonės vairuotojui, važiuojančiam važiuojamąja dalimi, prireikus pasukti į kairę, apsisukti ar pervažiuoti į kitą kelio pusę, rekomenduojama nulipti nuo jos ir kirsti važiuojamąją dalį, vedantis savo transporto priemonę: „Vairuotojas, artėdamas prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais privalo sumažinti važiavimo greitį ir gali tęsti judėjimą, tik įsitikinęs, kad važiuoti saugu ir nebus trukdoma kitiems eismo dalyviams. Važiuodamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus. Pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui (3–7 km/h), paliekant tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.“

Vairuotojams draudžiama važiuoti važiuojamąja dalimi, jeigu įrengti dviračių takai; važiuoti nelaikant vairo bent viena ranka; važiuoti įsikibus į kitas transporto priemones; važiuoti pėsčiųjų perėjomis. Važiuoti leidžiama tik dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra, – tam tinkamu, asfalto arba betono danga padengtu kelkraščiu pagal eismo kryptį. Kai dviračių tako, dviračių juostos, kelkraščio nėra arba jais važiuoti nėra galimybės, pavyzdžiui, jie duobėti ar panašiai, – leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto. Vairuotojui leidžiama važiuoti keliu tik tvarkingą stabdį ir garso signalą turinčia priemone.

Važiuoti važiuojamąja dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims, o išklausiusiems Švietimo ir mokslo ministerijos nustatytą mokymo kursą ir turintiems išduotą pažymėjimą, – ne jaunesniems kaip 12 metų asmenims. Prižiūrint suaugusiajam, važiuoti važiuojamąja dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 8 metų asmenims. Gyvenamojoje zonoje dviračių vairuotojų amžius neribojamas.

 

„Mano Druskininkai“  Informacija