„Ryto“ gimnazijoje – Respublikinė mokytojų metodinė konferencija

Yra daug receptų, kaip skatinti vaiką mokytis, taigi  kiekvienas mokytojas, atsižvelgdamas į dėstomą dalyką, nagrinėdamas sėkmes ir nesėkmes savo, kaip praktiko, darbe, privalo rinktis tai, kas geriausia ir kas naudinga.  Gruodžio 28 dieną į Druskininkų „Ryto“ gimnaziją  sugužėjo  pedagogų ne tik iš apskrities, bet ir iš tolesnių vietų. Visą dieną trukusioje respublikinėje mokytojų metodinėje konferencijoje  „Pedagogo vaidmuo skatinant mokinių mokymo(si) motyvaciją“ buvo skaitomi įvairiatemiai pranešimai, vienaip ar kitaip susieti su mokytojo ir mokinio bendravimo, bendradarbiavimo modeliais, su pamokose taikomais metodais, iš skirtingų perspektyvų pažvelgta į laiko kaitos niuansus, veikiančius ugdymo proceso kokybę ir mokytojo bei mokinio vietą nelengvame mokslo žinių kelyje.

Sveikinimo žodį taręs Druskininkų savivaldybės švietimo skyriaus vedėjas Jevgrafijus Samuchovas pripažino, kad vyresniajai kartai sunkiau keistis, tačiau bet kokiu atveju motyvuotas mokytojas – svarbus subjetas, veikiantis jauną žmogų. Gimnazijos direktorė Egidija Vilkienė vylėsi, kad  konferencija bus naudinga, ir kiekvienas mokytojas išsineš kažkokią patirtį, permąstys savo metodų ar būdų, taikomų tiesioginiame darbe, tinkamumą. „Jei negalime pakeisti situacijos, pakeiskime požiūrį“, – sakė gimnazijos vadovė, optimistiškai išreikšdama tikėjimą ateinančių metų sėkme.

Pagrindinį pranešimą skaičiusi Varėnos „Ąžuolo“ gimnazijos rusų kalbos mokytoja metodininkė Stasė Bingelienė akcentavo mokyklos, kaip didelės bendruomenės, statuso svarbą: jei pavyksta į ją integruoti mokinį, tai jau galima laikyti pasiekimu. „Valstybė prasideda mokykloje, – kalbėjo viešnia lektorė S. Bingelienė. – O mokytojas turįs suvokti ir atsakomybės naštą, ir gebėti išsaugoti orumą“. Pristatydama gerosios mokyklos modelį, pedagogė  tvirtino, kad mokinys į mokyklą ateinąs gyventi, tad būtina užtikrinti saugią aplinką, gebėti palaikyti dialogą. Kaip teigiamą aspektą ugdymo procese ji įvardijo kritinį mąstymą.

Leipalingio pagrindinės mokyklos direktorė Asta Černiauskienė prabilo apie vadovų sąmoningumą, kolegiškumą, gebėjimą priimti kitus žmones. Jos pranešimas „(Ne)komforto zona – Y-kai“ orientuotas į jaunų mokytojų darbo tempą, idėjas, norus, apie drąsą, priimant sprendimus.

„Ryto“ gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Ramutė Janulevičienė skaitė psichologinės krypties pranešimą, kuriame pristatė loginių pasekmių  metodą. Istorijos mokytoja metodininkė Eglė Aurylienė dalijosi puikia patirtimi, kaip galima motyvuoti mokinį mokytis, regint savo bendraamžį mokytojo amplua. Pasak istorikės, šiuolaikiniam vaikui, turinčiam priklausomybę nuo mobiliojo telefono, vis dėlto patinka klausytis mokytojos pasakojimo – vadinasi, negalime pamiršti senųjų metodų, vaikai pripažįsta šiandien retai kur girdintys sklandų ir įdomų gyvą pasakojimą.

Birutė Juodzevičienė, „Ryto“ gimnazijos anglų kalbos mokytoja ekspertė, ieškodama sėkmės formulės, nepamiršta puoselėti pagarbos jausmo.Viečiūnų pagrindinės mokyklos mokytoja Ieva Dovidauskienė, skaitydama pranešimą, akcentavo, kad jos darbe svarbu leisti skleistis nepastebėtiems vaikams, per tikybos mokytojus vaikas turi pajausti pozityvųjį aspektą: kiekvienas vaikas yra vienintelis ir nepakartojamas.

Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijai atstovavo dvi lektorės: Janė Liutkienė, chemijos mokytoja ekspertė, dalijosi mintimis apie motyvacijos skatinimą per chemijos pamokas, o Loreta Mazėtytė, informacinių technologijų mokytoja metodininkė, tvirtino: mokinį ypač įkvepia sėkmės istorijos,  norint pasiekti rezultato, svarbu neskubinti vaiko, leisti jam eiti (mokytis) savo tempu.

„Atgimimo“ mokyklos mokytojos kalbėjo apie tarptautinių projektų sėkmę: Loreta Šilanskienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, ir Rovena Kvaraciejūtė, anglų kalbos mokytoja metodininkė, rėmėsi neseniai vykdyto tarptautinio projekto „Sportas ir sveikas gyvenimo būdas“ pristatymu, o Janina Jonušauskaitė, anglų kalbos vyresnioji mokytoja, ir Vita Jasienė, technologijų mokytoja metodininkė, apžvelgdamos ne vieną tarptautinį projektą, pastebėjo, kad, įdomesnės veiklos ieškant, keičiasi ir mokytojas, ir jo ugdytinis.

Apibendrinusi visos dienos darbą,  Druskininkų švietimo centro padalinio, susijusio su mokymu, vedėja Snieguolė Stravinskienė mokytojams linkėjo kūrybiškumo ir per konferenciją išgirsta kinų patarle „Išgirdau – užmiršau, pamačiau – įsiminiau, padariau – išmokau“  simboliškai pabaigė  produktyvią metodinę dieną.

Konferencijoje  skaityti pranešimai, susieti su mokytojo ir mokinio bendravimo, bendradarbiavimo modeliais, su pamokose taikomais metodais, iš skirtingų perspektyvų pažvelgta į laiko kaitos niuansus, veikiančius ugdymo proceso kokybę ir mokytojo bei mokinio vietą nelengvame mokslo žinių kelyje/„Ryto“ gimnazijos archyvo nuotrauka.

 

Ramunė Karlonienė

„Ryto“ gimnazijos lietuvių kalbos ir litertatūros mokytoja metodininkė