Patirties sėmėmės iš Kauno Gedimino Sporto ir sveikatinimo gimnazijos
Druskininkų „Atgimimo“ mokykla jau antrus mokslo metus tęsia sporto ir sveikatos ugdymo modelio integravimą į dalykinę sistemą. Mokyklos bendruomenei rūpi sveikos ir saugios mokyklos aplinkos kūrimas, sportinių ir sveikatos veiklų sistemingas paskirstymas ugdymo procese. Visi mūsų mokyklos mokiniai turi 3 privalomas kūno kultūros pamokas ir nėra nuo jų atleidžiami, net jei lanko treniruotes Sporto centre, dalyvauja kitokio pobūdžio sportinėje veikloje ar daug laiko praleidžia choreografijos būreliuose mieste. Pradėdami dieną mankšta 1-5 klasėse, pastebėjome greitesnį mokinių įsitraukimą į pamokos veiklas, o judrioji pertrauka sukuria ir mokiniams, ir mokytojams žaismingesnę edukacinę aplinką. Per valandėles, kurios vyksta pirmadieniais vienu metu, visos klasės ieško įdomesnių sveikatos ugdymo veiklų raiškos, o 5-7 klasių mokiniai jau antrus metus per sveikatos ugdymo pamoką mokosi sveikai gyventi. Mokomės ir Lietuvos sporto istorijos – ji integruojama į istorijos dalyko programą.
Atgimimo“ mokyklą su su Kauno Gedimino sporto ir sveikatinimo gimnazija bendrai veiklai paskatins ir pasirašyta bendradarbiavimo sutartis/Laimos Rekevičienės nuotrauka
Ypač įdomi ir patraukli trečioji kūno kultūros pamoka, vykstanti kitose erdvėse: Sporto centro treniruoklių salėje, puikiai įrengtuose Jaunimo užimtumo centro aikštynuose, Karolio Dineikos sveikatingumo parke, „Snow Arenoje“, Vandens pramogų parke, „Vilkės“ golfo laukuose. Tikslas – grūdinti jaunąją kartą, parodyti visą spektrą įdomių ir į kūno kultūros ugdymo programą neįeinančių sporto šakų, kurios gali patraukti jaunuolius: badmintonas, lauko tenisas, tautiniai sportiniai žaidimai, aerobika, atletinė gimnastika, slidinėjimas, golfas, stalo tenisas, smiginis. Aktyvūs kūno kultūros ir pradinių klasių mokytojai 2016 m. laimėjo „Futboliuko“ projektą (organizavo Lietuvos Futbolo federacija), „Mini rankinio“ projektą (Lietuvos rankinio federacija) ir gavo visą reikalingą įrangą pamokoms. Mokytojų darbo grupės sukurta ilgalaikė mokyklos Sporto ir sveikatos ugdymo programa, aukšti mūsų mokyklos mokinių sportiniai pasiekimai savivaldybėje ir šalyje džiugina. Laukiantys nauji antrųjų sportinės veiklos metų iššūkiai ragina „Atgimimo“ mokyklos bendruomenę ieškoti naujovių, pasižvalgyti, kaip šią veiklą vykdo kitos šia kryptimi jau seniai dirbančios mokyklos.
Kauno Gedimino sporto ir sveikatinimo gimnazija – šios srities pradininkė. Jos direktorius Vladas Janiūnas, praeityje gerai žinomas krepšinio varžybų komentatorius, aktyvaus sporto entuziastas, ištisą dešimtmetį atkakliai įrodinėjo, kad tokia – sporto ir sveikatos ugdymo – kryptis mokykloms labai reikalinga ir patraukli bendruomenėms. Mokykla sukuria didelę pridėtinę vertę: ugdomi sportiniai talentai, atrandamos mūsų ateities sportinės olimpinės viltys ir su jomis intensyviai dirbama.
Todėl lapkričio 24 d. į Kauno Gedimino sporto ir sveikatinimo gimnaziją išvyko grupelė aktyvių „Atgimimo“ mokytojų, kurių veikla tiesiogiai susijusi su sportu ir sveikatos ugdymu, bei savivaldybės švietimo skyriaus vedėjo pavaduotoja, mokyklos kuratorė Lina Černiauskienė. Kartu vyko ir Druskininkų Sporto centro direktorius Vilmantas Matkevičius, labai aktyviai dirbantis mokinių sportinės veiklos tobulinimo srityje.
Gimnazijos administracijos ir mokytojų komanda kartu su Kauno savivaldybės administracijos švietimo skyriaus vedėjo pavaduotoja Ona Visockiene jau laukė mūsų metodiniame kabinete. Maloniai ir šiltai sutikti, aptarėme būsimą bendradarbiavimo sutartį su Kauno Gedimino sporto ir sveikatinimo gimnazija bei ją pasirašėme. Direktorius V. Janiūnas trumpai apibūdino gimnazijos veiklą per dešimtmetį, o Kauno miesto švietimo skyriaus vedėjo pavaduotoja džiaugėsi, kad mokykla turi gerus ir sportinius, ir ugdymo pasiekimus. Direktoriaus pavaduotoja Danutė Teškevičienė papasakojo apie ugdymo įstaigos kelią nuo 2001 m. sportinių klasių sukūrimo Salomėjos Nėries vidurinėje mokykloje iki Gedimino sporto ir sveikatinimo gimnazijos akreditacijos 2015m. Kartu su Švietimo ir mokslo ministerija bei Kauno švietimo skyriumi 2014 m. buvo sukurta Sporto ir sveikatos ugdymo samprata – visų Lietuvos mokyklų lauktas dokumentas.
Šiuo metu Kauno sportinėje gimnazijoje mokosi 400 mokinių, 82 iš jų atvykę iš kitų Lietuvos miestų. Aktyviai sportuoja ir siekia sportinių rezultatų 241 mokinys. Kiekvienas klasių koncentras turi savąsias sporto šakas: pvz., pradinukai mokosi dailiojo čiuožimo, koordinacinių gebėjimų lavinimo, o vyriausieji – informacinių sporto technologijų, varžybų teisėjavimo, sportininkų treniravimo pagrindų bei, žinoma, lavinami pasirinktoje sporto šakoje. Nuo pat pirmosios klasės kūno kultūrą dėsto dalyko specialistai, o sveikatos ugdymo programa patikėta Lietuvos sveikatos universiteto studentams. Yra mokinių, besimokančių pagal individualų tvarkaraštį. 2001 m. pradėtos formuoti sportinės klasės pagal tam tikrą grupinę sporto šaką ir šis principas išlaikomas. Populiariausia sporto šaka gimnazijoje – futbolas, dar krepšinis, lengvoji atletika, tinklinis, dziudo, plaukimas, irklavimas, rankinis, karate, buriavimas. Visa sportinio ugdymo programa integruojama į bendrąjį 1-8 klasių ugdymą, pvz., per informacinių technologijų pamokas mokinys pasirenka labiausiai patinkančią sporto šaką ir, siekdamas originalumo, atlieka užduotis, naudodamasis programomis Paint, Photoscape, Google. Daugiausia užsiėmimų vyksta Lietuvos Sveikatos universitete, Lengvosios atletikos manieže, Nacionalinės futbolo akademijos futbolo aikštyne. Gimnazijoje mokosi daug Lietuvos olimpinių vilčių: Europos, Baltijos ir pasaulio jaunių ir suaugusiųjų čempionato dalyvių bei prizininkų (dailiojo čiuožimo, akademinio irklavimo, krepšinio, lengvosios atletikos), daugkartinių Lietuvos įvairių žaidynių čempionų ir rekordininkų, Lietuvos rinktinės narių (dailiojo čiuožimo, povandeninio plaukimo, lengvosios atletikos, akademinio irklavimo ir kitų sporto šakų). Neformalusis ugdymas labai susietas su bendruoju bei sportiniu ugdymu. Mokiniai, vadovaujami specialistų, patys atlieka įdomius tyrimus: „Pulso priklausomybė nuo fizinio krūvio“, „Triukšmo lygio mokykloje nustatymas“, „Coca-cola – už ar prieš?“. Vyksta įdomios konferencijos, konkursai, projektai sporto ir sveikatos ugdymo temomis.
Pristatydama mūsų mokyklos veiklą mokyklos direktorė Danutė Časienė akcentavo Druskininkų miesto sportinės infrastruktūros tinkamumą mokiniams, Sveikatos stiprinimo ir sportinio ugdymo programos sukūrimą mokykloje, mokinių pasiekimus, kūno kultūros mokytojų aktyvumą bei tarptautinių projektų sporto tema integravimą. „Atgimimo“ mokyklos mokiniai taip pat uolūs mokyklos ir miesto sportinių būrelių ir grupių dalyviai: iš 730 mokinių 265 aktyviai užsiima sportine veikla. Gimnazijos komanda stebėjosi greitais pokyčiais mūsų mokykloje. Sporto centro direktorius V. Matkevičius akcentavo kiekvieno regiono išskirtinumą ir stiprybes, atskirų sporto šakų teisingą pasirinkimą ir talentų atskleidimo metodikos svarbą: „Ypač aktualu mokyklai tinkamai pasirinkti sporto šakas, atsižvelgiant į mokinių norus bei regiono specifiką. Druskininkuose yra puikios galimybės slidinėjimo sportui aktyvinti – tokių neturi joks kitas Lietuvos miestas, ir tai reikia išnaudoti. Arba sportinis ėjimas, nuo seno garsinęs Druskininkus. Pasibaigus Olimpinio centro statyboms, plaukimo sporto šaka turės ypatingai geras sąlygas kurorte. Reikia galvoti jau dabar, kaip mes ugdysime sportinius talentus Lietuvai ne tik Kaune, bet ir Druskininkuose“. Kauno mokytojai teigė tik džiaugtis galintys tokia gera sporto infrastruktūra Druskininkuose ir puikiomis galimybėmis jauniesiems sportininkams.
Pasibaigus oficialiajai daliai, visi „Atgimimo“ mokyklos mokytojai buvo paskirstyti į atskiras grupeles. Šeimininkai organizavo trumpą ekskursiją po mokyklą bei supažindino su savo dalyko subtilybėmis. Aptartos Kauno Gedimino sporto ir sveikatinimo gimnazistų atvykimo į Druskininkus galimybės, nes abiejų mokyklų direktorių siekis – ne tik varžytis sportinėje aikštelėje, bet ir plačiau susipažinti su Kaunu ir Druskininkais, įdomiai bendradarbiauti sporto ir sveikatos ugdymo srityse.
Druskininkų „Atgimimo“ mokyklos informacija„