Žurnalo „Reitingai“ rengėjai įvertino ir Druskininkų švietimo sistemos pasiekimus

Vienintelio Lietuvoje analitinio švietimo ir aukštojo mokslo žurnalo „Reitingai“ rengėjai ir vėl įvertino visų Lietuvos savivaldybių, tarp jų – ir Druskininkų švietimo sistemos pasiekimus: Leipalingio progimnazijoje pagalbą mokiniams teikia pilna specialistų komanda, tarp geriausiųjų – dvi „Ryto“ gimnazijos mokytojos

Tarp geriausių šalies mokytojų žurnalo „Reitingai“ vertinimu pateko ir Druskininkų „Ryto“ gimnazijos mokytojos/Gimnazijos archyvo nuotrauka

Šį kartą žurnalo „Reitingai“ rengėjai daugiausia dėmesio skyrė mokinių savijautos mokyklose tyrimui, talentingų mokytojų paieškai, mokyklų tinklo Lietuvoje analizei ir kitoms švietimo srities aktualijoms.

Žurnalo kūrėjai jau ne pirmus metus vertina Lietuvos mokyklų mokytojus. Šį kartą Lietuvos gimnazijose buvo ieškoma mokytojų, kurie turėtų gana ilgą – 15-20 metų – pedagoginio darbo stažą ir kurių mokiniai jų mokomojo dalyko egzaminą išlaiko kasmet, o gerieji – dar ir labai gerai. Tarp 260-ies šalies mokytojų pateko ir Druskininkų „Ryto“ gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Rita Gervelienė ir istorijos mokytoja metodininkė Ramunė Sadauskienė.

Žurnalo ekspertai įvertino, kad Leipalingio progimnazijoje vienam pagalbos mokiniui specialistui tenka 39 mokiniai, kai didžiųjų miestų progimnazijose vienam specialistui tenka net po 200-350 vaikų/Dianos Sinkevičiūtės nuotrauka

Pasak Druskininkų savivaldybės mero pavaduotojo Lino Urmanavičiaus, kasmečiai „Reitingų“ įvertinimai leidžia pamatyti švietimo sistemą iš šalies, įvairiais rakursais.

„Kiekvieną kartą, atsivertę žurnalą, galime įvertinti pasiekimus ir pamatyti, kur reikėtų labiau pasistengti. Prieš probleminius klausimus akių tikrai neužmerkiame. Deja, švietimo sistemoje pokyčiai ir jų rezultatai pasimato ne visada taip greitai, kaip norėtųsi. O ir pastaruosius metus besitęsianti pandemija taip pat turėjo neigiamos įtakos ugdymo kokybei, mokinių įsitraukimui ir tuo pačiu – rezultatams. Mūsų tikslas – pagerinti gimnazistų pasiekimus, stiprinti pedagogų bendruomenę, motyvuoti ir mokančiuosius, ir besimokančius“, – sakė L. Urmanavičius.

Mero pavaduotojas pasidžiaugė, kad žurnalo ekspertai pamato ir įvertina Druskininkų mokytojus, jų ilgametį nuoširdų darbą: „Sveikinu tarp geriausiųjų šalies mokytojų patekusias mūsų gimnazijos mokytojas. Tai – didelis laimėjimas ir įvertinimas visai gimnazijos bendruomenei. Ačiū, kad mylite savo darbą, motyvuojate mokinius, skatinate juos tobulėti.“

Mero pavaduotojas L. Urmanavičius sako, kad kiekvieną kartą, atsivertus „Reitingus“, galima įvertinti pasiekimus ir pamatyti, kur reikėtų labiau pasistengti/Lauros Momeniškienės nuotrauka

Pasak Druskininkų „Ryto“ gimnazijos mokytojos metodininkės Ramunės Sadauskienės, žurnalo įvertinimas reiškia, kad yra vertinamos Druskininkų savivaldybės mokyklos ir pedagogų darbas. „Į Druskininkus atvykau dirbti, baigusi studijas, pagal paskyrimą. Pradėjau dirbti tuometėje III-joje vidurinėje mokykloje, kuri tapo „Ryto“ vidurine mokykla, o vėliau – „Ryto“ gimnazija. Čia dirbu iki dabar. Labiausiai darbe džiugina mokinių noras sužinoti, pažinti. Smagu, kai mokiniai turi tikslą ir jo siekia“, – paprašyta papasakoti apie save, kalbėjo R. Sadauskienė.

Paklausta, ką reiškia žurnalo „Reitingai“ įvertinimas, mokytoja metodininkė Rita Garvelienė sakė, kad jai malonu būti pastebėtai. „Kiekvienas įvertinimas įpareigoja dar labiau pasitempti ir atsakingai dirbti. Tačiau įvairūs reitingai – laikinas dalykas, nes mokymo(si) procesas priklauso ne tik nuo mokytojo, bet ir nuo mokinio. Siekiant gero rezultato, svarbus ir kolegių iš pagrindinių mokyklų įdirbis – be stipraus žinių pagrindo sunku tinkamai pasirengti egzaminui. Taigi manau, kad šis žurnalo „Reitingai“ įvertinimas iš tiesų yra ne tik vieno mokytojo įvertinimas. Jau daug metų dirbu „Ryto“ gimnazijoje. Padėjau dirbti dar sovietmečiu. Per ilgą laiką daug kas pasikeitė – pereita prie tautinės mokyklos kūrimo. Pats mokymosi procesas irgi nestovi vietoje – nuolat atnaujinamos ugdymo programos, metodai. Galiausiai keičiasi ir mokinių kartos. Visa tai neleidžia sustabarėti, skatina gilinti savo žinias, mokytis, įvaldyti šiuolaikines technologijas“, – pasakojo R. Garvelienė. Mokytoją labiausiai džiugina mokinių motyvacija, jų žinių troškimas, kūrybiškumas, nes su tokiais mokiniais įdomu dirbti.

Žurnalo „Reitingai“ atlikti tyrimai parodė, kad daugelyje Lietuvos mokyklų pagalbos mokiniui sistema yra padrika: vienose mokyklose dirba po 4-5 psichologus ir socialinius pedagogus, o dešimtyse nėra nė vieno pagalbos mokiniui specialisto.

Žurnalo rengėjų sudarytame progimnazijų reitinge dėl pagalbos mokiniui Leipalingio progimnazija yra pirmoje vietoje – 156 mokinius turinčioje įstaigoje dirba socialinis pedagogas, specialusis pedagogas, psichologas ir logopedas. Vienam pagalbos mokiniui specialistui tenka 39 mokiniai, kai didžiųjų miestų progimnazijose vienam specialistui tenka net po 200-350 vaikų