Žurnalas „Reitingai“ ir vėl įvertino švietimo įstaigas: druskininkiečiai itin aktyviai naudojasi neformaliojo švietimo galimybėmis

Mokslo metams artėjant į pabaigą, vienintelio Lietuvoje analitinio švietimo ir aukštojo mokslo žurnalo „Reitingai“ rengėjai ir vėl įvertino šalies ugdymo įstaigų pasiekimus – tarp pasiekusiųjų aukštų rezultatų yra ir Druskininkų savivaldybės švietimo įstaigos, pedagogai.

„Viečiūnų“ progimnazija patenka tarp mokyklų, kuriose daugiausia mokinių naudojasi neformaliojo švietimo galimybėmis – būrelius čia lanko beveik 90 proc. mokinių/Viečiūnų progimnazijos archyvo nuotrauka

Tarp daugiausia 2019-2020 m. sporte didžiausių laimėjimų pasiekusių Lietuvos mokyklų – Druskininkų „Atgimimo“ mokykla.

Druskininkų „Viečiūnų“ progimnazija patenka tarp mokyklų, kuriose daugiausia mokinių naudojasi neformaliojo švietimo galimybėmis. Būrelius čia lanko beveik 90 proc. mokinių.

Vienas iš reikšmingų žurnalo rengėjų tyrimų – pradinių mokyklų ir progimnazijų reitingas. „Pristatome pradinių mokyklų ir progimnazijų reitingą pagal akademinius rezultatus. Buvo įvertinti matematikos, skaitymo, rašymo, pasaulio pažinimo, o progimnazijų lygyje – dar ir socialinių mokslų pasiekimai“, – pažymi rengėjai.

Vertinant aštuntokų pasiekimus, iš 160-ies Lietuvos progimnazijų Viečiūnų progimnazija užima 71 vietą, Leipalingio – 87-ą.

Gruodžio mėnesį „Reitingų“ kūrėjai atrinko 500 geriausių mokytojų, tarp kurių buvo ir penkios Druskininkų „Ryto“ gimnazijos pedagogės.

Šį kartą žurnalas pristatė 270 šalies mokytojų perlų, kurie jau išėję į pensiją, bet ir toliau dirba mokyklose. „Juos myli vaikai, vertina tėvai, gerbia kolegos, brangina ir saugo mokyklų vadovai“, – pažymi žurnalo rengėjai.

Tarp šių mokytojų – ir Druskininkų „Ryto“ gimnazijos anglų kalbos mokytoja ekspertė Birutė Juozdevičienė.

Pasak Druskininkų savivaldybės mero pavaduotojo Lino Urmanavičiaus, kai kurie „Reitinguose“ pateikti rezultatai džiugina, o kai kurie signalizuoja, kad reikėtų labiau pasitempti.

„Be jokios abejonės, smagu, kad vaikai aktyviai sportuoja, renkasi jiems patinkančius būrelius, kad juos ugdo šalies mastu geriausiais pripažinti pedagogai. Tačiau yra ir probleminių klausimų, prieš kuriuos negalime užmerkti akių. Labai norisi sustiprinti „Saulės“ ir „Atgimimo“ mokinių žinias, juk būtent 5-8 klasėse mokiniai įgyja pagrindus, kurių jiems reikia, toliau mokantis gimnazijoje. Žinoma, reikia palikti laiko vaiko savišvietai ir savęs, kaip asmenybės, pažinimui bei ugdymui, tačiau stiprinti jų motyvaciją mokytis privalome, nes žinių lygis galėtų būti daug aukštesnis. Norėtųsi pagerinti ir gimnazistų pasiekimus, maksimaliai išnaudoti mokyklose sukurtą modernią aplinką, aktyviai kurti mokymuisi pozityvią aplinką, stiprinti pedagogų bendruomenę“, – sakė L. Urmanavičius. Jis pažymėjo, kad 2019-2020 m. mokslo metai – išskirtiniai, nes pasaulį sukausčiusi pandemija itin smarkiai palietė švietimo sritį, o tai taip pat turėjo įtakos mokinių pasiekimams.

Primename, kad praėjusių metų pabaigoje pradėti Druskininkų savivaldybės mokyklų tinklo plano 2021-2025 m. rengimo darbai – šio plano tikslas yra užtikrinti vaikų ugdymo kokybei reikalingus veiksnius.

L. Urmanavičius: „Smagu, kad vaikai aktyviai sportuoja, renkasi jiems patinkančius būrelius, kad juos ugdo šalies mastu geriausiais pripažinti pedagogai, tačiau yra ir probleminių klausimų, prieš kuriuos negalime užmerkti akių. Labai norisi sustiprinti „Saulės“ ir „Atgimimo“ mokinių žinias, juk būtent 5-8 klasėse mokiniai įgyja pagrindus, kurių jiems reikia, toliau mokantis gimnazijoje. Žinoma, reikia palikti laiko vaiko savišvietai ir savęs, kaip asmenybės, pažinimui bei ugdymui, tačiau stiprinti jų motyvaciją mokytis privalome, nes žinių lygis galėtų būti daug aukštesnis. Norėtųsi pagerinti ir gimnazistų pasiekimus, maksimaliai išnaudoti mokyklose sukurtą modernią aplinką, aktyviai kurti mokymuisi pozityvią aplinką, stiprinti pedagogų bendruomenę.“