Viečiūnų progimnazijoje – Tyrėjo diena

Praėjusį penktadienį Viečiūnų progimnazijoje organizuota netradicinio ugdymo diena sulaukė didelio moksleivių susidomėjimo.

Patys mažiausieji, ikimokyklinio ugdymo grupės „Meškiukas“ vaikai ėmėsi kūrybos teptuku lauke, klausydami muzikos, pro padidinamąjį stiklą stebėjo, ar bundančioje pavasario žolėje bėgioja vabalėliai, smėlio dėžėje atkasinėjo pasislėpusius „žvėris“, o iš lauke rastų gėlyčių žiedų klijavo spalvingus paveikslėlius! Smalsi, greita ir vikri, nenuspėjama, bet būtent tuo ir žavinga yra vaikystė, kai patys paprasčiausi dienos atradimai ir žaidimai tampa dideliu įspūdžiu ir smagia patirtimi.

Viečiūnų progimnazijoje organizuota netradicinio ugdymo diena sulaukė didelio moksleivių susidomėjimo/Viečiūnų progimnazijos archyvo nuotraukos

Pirmos klasės mokiniai leidosi į nuotykių ir atradimų kupiną žygį. Vaikams buvo pateiktas žemėlapis, kuris rodė kelią iki užkasto lobio. Visame miške mokiniams buvo išslapstytos ir užuominos, skatinančios pamąstyti, kokiu keliu jiems reikia keliauti. Jiems teko ir užduotys – iš gamtinės medžiagos sudėti pateiktų matematinių veiksmų atsakymus, sužaisti kankorėžių krepšinį, atlikti pirato mankštą bei pabūti pavasario sekliais ir atkreipti dėmesį į bundančios gamtos ženklus. Mokiniai smagiai ir aktyviai praleido laiką bei džiaugėsi, suradę lobį, o žygio pabaigą vainikavo piknikas.

Antrokai gamtoje stebėjo sprogstančius medelių ir krūmų pumpurus, iš žemės nedrąsiai dygstančius pirmuosius pavasarinių gėlių žiedelius. Smagu buvo stebėti po lietaus šliaužiančias sraiges ir skruzdėlyne besidarbuojančias skruzdėlytes. Mokiniai matavo medžių kamienų storį ir aiškinosi, kodėl medžių skersmuo skirtingas. Gaila, kad nuotraukomis negalima perteikti nuostabaus paukščių čiulbėjimo! Gera buvo mokytis miške.

Trečiokėliams pavyko pamiklinti kojeles ir susipažinti su keliomis istorinėmis Viečiūnų vietomis. Pirmoji pasiekta sodyba buvo istoriko, kelionių vadovo, 48 metus vadovavusio Vilniaus mokytojų namų turistų būreliui Balio Petrulio (1923-2003) tėviškė. Vieškeliu patraukus toliau, pasitiko autentiška Dzūkijos krašto sodyba, 1935 metais pastatyta viečiūniškio Juozo Karausko. Išlikę senieji pastatai – nepaliesti laiko. Dėl savo savitumo ji mėgstama meno pasaulio žmonių.

Išėjus į laukymę, visus pasitiko anapus Nemunėlio stūksantis Liškiavos bažnyčios ansamblio vaizdas. Trečiokai surado ir trikamienę pušį, prie kurios prisiglaudus, atsikratoma niūrių minčių. Ji jau 180 metų žymi „Pališkiavės“ ir „Kemsinės“ laukų ribas. O koks žygis be pasistiprinimo, juk gamtoje viskas skanu!

Ketvirtokai atliko mokslinius eksperimentus, kuriuos vėliau pristatė savo draugams. Buvo smagu atrasti fizikinius ir cheminius ryšius žmogaus gyvenime.

5-8 klasių mokiniai mokėsi „Džiazo ritmu“. Netradicinėje muzikos pamokoje mokiniai susipažino su džiazo muzikos stiliumi, jo vystymosi etapais, garsiausiais džiazo muzikantais. Džiazas yra paremtas improvizacija, o žmonės gyvenime „džiazuoja“ ir improvizuoja kiekvieną dieną. Netradicinės pamokos metu mokiniai, naudodamiesi muzikos kūrimo programėlėmis, sukūrė savo muzikines improvizacijas.

Kalbininkų grupė nutarė supažindinti mokinius su indoeuropiečių kalbų šeima, kuriai priklauso lietuvių, anglų ir rusų kalbos. Manoma, kad indoeuropiečių prokalbe, kaip viena kalba, buvo šnekama naujajame akmens amžiuje, apytiksliai nuo 4 500 iki 2 500 metų prieš mūsų erą. Nėra jokių indoeuropiečių prokalbės rašytinių šaltinių, todėl ji atkuriama lyginamosios kalbotyros metodu, apie kurį papasakojo lietuvių kalbos mokytoja. Ji parodė trumpą animacinį filmuką, kuris iliustruoja indoeuropiečių migraciją. Mokiniai stebėjosi, kad tokios skirtingos kalbos gali turėti tiek panašumų. Vėliau mokiniai žaidė Kahoot programėle sukurtą žaidimą, kuriame reikėjo greitos reakcijos ir, žinoma, lietuvių, anglų ir rusų kalbų žinių.

Mokytojos Janina, Virginija, Odeta ir Ieva, žinodamos, kad mokiniams patinka veiklų įvairovė, dinamika, sveika konkurencija, pasiūlė parungtyniauti geografijos, istorijos, fizinio ugdymo ir tikybos pamokų temomis. Mokiniai, naudodami Kahoot programėlę, atsakinėjo į testo klausimus. Mokytojos mano, kad mokiniams patiko konkursas ir žinių patikrinimas, nes visi gerai jautėsi, noriai dalyvavo. Mokytojos ir mokiniai nutarė, kad ir ateityje naudos šią programėlę.

Viečiūnų progimnazijos informacija