Druskininkų savivaldybės mokyklose stiprinama patyčių prevencija
Druskininkų savivaldybė pastaruosius metus aktyviai dirba, stiprindama tarpinstitucinį bendradarbiavimą, burdama vaiko gerovės srityje dirbančias biudžetines įstaigas ir NVO organizacijas. Praktika rodo, kad, joms kryptingai veikiant kartu, problemos sprendžiamos daug efektyviau. Bendruose pasitarimuose išsigryninami veiklos prioritetai, kompleksiškai naudojami finansiniai ir žmogiškieji resursai.
Pirmojo pasitarimo dalyviai / Edgaro Tamkevičiaus nuotrauka
Bendras savivaldybės, mokyklų, policijos darbas jau padėjo pasiekti puikių rezultatų, sprendžiant el. cigarečių turėjimo / vartojimo problemą ugdymo įstaigose.
Šiemet rugsėjo mėnesį buvo inicijuotas bendros strategijos kūrimas, sprendžiant patyčių problemas savivaldybės mokyklose.
Savivaldybės vicemerė Diana Brown, Švietimo skyriaus vedėja Jurgita Naruckienė bei Socialinės paramos skyriaus vedėja Ligita Baranauskienė kuruojamų įstaigų specialistus pakvietė į pirmą pasitarimą, kurio metu buvo pristatyta patyčių problemos sistemiškumą atskleidžianti metodinė informacinė medžiaga, joje numatyti pagrindiniai veiklos etapai, apimantys problemos masto analizę įstaigose, reagavimo į patyčių atvejų algoritmai bei priemonės, padedančios kurti saugesnę aplinką, geresnius mokyklų bendruomenės narių tarpusavio santykius.
Mokinių apklausos rezultatai – pagalba, identifikuojant patyčių paplitimą
Pasak Druskininkų savivaldybės vicemerės D. Brown, Druskininkų savivaldybės mokyklos atliko išsamią patyčių problemos analizę savo įstaigose ir dabar rengia konkretų veiksmų planą, kokias priemones taikys.
„Kai kurie mano, kad patyčios mokykloje visada buvo ir bus. Pritariu, kad patyčios yra skaudi problema, ir kad nemaža dalis mokinių mokykloje nesijaučia gerai. Tačiau nesutinku, kad mes nieko negalime padaryti. Turiu darbo šioje srityje patirties ir žinau, kad patyčių mastą galima reikšmingai sumažinti, turint aiškią veikimo bei susitarimų strategiją. Žinoma, šis darbas yra sunkus, ir kartais gali apimti bejėgiškumas, tačiau, išlaikant koncentruotą dėmesį, žinant, kaip reaguoti į vykstančias patyčias, mokyklos darbuotojams pasiskirstant atsakomybėmis bei stiprinant klasės bendruomenę, mokyklos emocinė aplinka ir mikroklimatas pastebimai gerėja. Problemos sprendimo sėkmei reikšmingą poveikį turi ir tėvų požiūris bei bendradarbiavimas“, – sakė D. Brown.
Švietimo skyriaus vedėja J. Naruckienė informavo, kad Druskininkų savivaldybės mokyklose atliktose apklausose dalyvavo 1034 mokiniai: 161 – pradinių klasių, 624 – 5–8 klasių ir 249 – gimnazinių klasių. Deja, tam tikra mokinių dalis patyčias laiko „normaliu“ reiškiniu.
Vedėja teigė, kad mokinių atsakymai leido identifikuoti svarbiausias prevencinio darbo sritis – suteikti mokyklų bendruomenėms žinių, koks elgesys yra laikomas patyčiomis, formuoti nulinę toleranciją netinkamam elgesiui bei susitarti dėl galimų pasekmių, ugdyti nepakantumą patyčioms, mokytis, kaip padėti mokiniams, kurie patiria patyčias mokykloje.
Mokiniai apklausoje taip pat įvardijo dažniausias patyčių formas: apkalbinėjimą, atstūmimą, daiktų atiminėjimą ir elektronines patyčias. Apklausų rezultatai parodė ir mokyklų vidaus bei lauko erdves, kuriose patyčios vyksta dažniausiai.
Tolesni veiklos žingsniai ir ateities planai
Išsamiai išanalizavus situaciją kiekvienoje mokykloje, buvo parengti konkretūs ir kryptingi patyčių problemos sprendimo planai, kuriuose numatytos klasių valandėlės, renginiai mokiniams, pristatymai ir susirinkimai su mokinių tėvais, mokyklos darbuotojų kompetencijų stiprinimas bei kitos priemonės.
Gruodžio mėnesį Druskininkų savivaldybės mero potvarkiu patvirtinta Patyčių prevencijos stebėsenos grupė bei jos veiklos nuostatai, kurie apima situacijos mokyklose stebėjimą, vykdomų priemonių analizę bei bendros strategijos įgyvendinimui reikalingų resursų užtikrinimą.
Grupės nariai, besibaigiant pirmajam mokslo metų pusmečiui, sausio-vasario mėnesiais planuoja apsilankyti visose mokyklose aptarti įgyvendintų priemonių efektyvumą bei poveikį.