Druskininkų pedagogai sėmėsi žinių iš paralimpiečių

Praėjusią savaitę Lietuvos paralimpinio komiteto organizuotas seminaras „Visi kartu: kelias į įtraukią mokyklą“ sukvietė 170 Druskininkų krašto pedagogų, jų padėjėjų, trenerių, socialinių darbuotojų ir kitų sričių specialistų. Jie sėmėsi įtraukiojo fizinio lavinimo teorinių ir praktinių žinių iš Lietuvos paralimpinio komiteto atstovų.

Renginyje dalyvavo Druskininkų savivaldybės vicemerė Diana Brown, savivaldybės administracijos specialistai.

Asmenine sėkmės istorija renginio dalyvius įkvėpė Lietuvos paralimpinės rinktinės bėgikas, Europos žmonių su negalia vicečempionas Danas Sodaitis, gerąja Jungtinės Karalystės patirtimi įtraukiojo ugdymo srityje dalijosi Pasaulio lietuvių bendruomenės Švietimo komisijos pirmininkė Alvija Černiauskaitė, praktiniais patarimais dalijosi Vilniaus kolegijos dėstytoja ir trenerė Ramūnė Motiejūnaitė.

Lietuvos paralimpinio komiteto organizuotas seminaras „Visi kartu: kelias į įtraukią mokyklą“ sukvietė 170 Druskininkų krašto pedagogų, jų padėjėjų, trenerių, socialinių darbuotojų ir kitų sričių specialistų / Edgaro Tamkevičiaus nuotraukos

Renginį koordinavusios ir moderavusios Lietuvos paralimpinio komiteto generalinės sekretorės Astos Narmontės teigimu, šio seminaro tikslas – suteikti kuo daugiau žinių apie darbą su specialių poreikių turinčiais vaikais.

Renginį pradėjo D. Sodaitis pasakojimu apie tai, kaip gyvenime nepasiduoti ir atkakliai siekti savo tikslų. Jo asmeninė patirtis ir įveiktos kliūtys tapo puikiu pavyzdžiu, kaip stipri valia ir užsispyrimas gali padėti pasiekti sėkmę, nepaisant jokių apribojimų.

A. Černiauskaitė dalinosi Jungtinės Karalystės patirtimi, kuriant įtraukią ugdymo sistemą. Ji pristatė, kaip britų švietimo įstaigos užtikrina dėmesį ir tinkamas sąlygas vaikams, turintiems specialiųjų poreikių ar negalią, pabrėždama individualaus požiūrio ir glaudaus bendradarbiavimo svarbą.

Seminarą užbaigė R. Motiejūnaitės praktinis pranešimas apie įtraukiojo fizinio ugdymo metodus. Ji pasidalijo savo darbo su paralimpiečiais patirtimi, pristatė įvairias technikas ir priemones, kurias galima pritaikyti, dirbant su įvairių poreikių vaikais fizinio ugdymo pamokose bei pertraukų metu.

„Važinėdami po Lietuvos mokyklas, matome, kad vaikų su negalia įtraukimas į fizinio ugdymo pamokas nevyksta taip sklandžiai, kaip norėtųsi, dažnai vaikai tiesiog „atleidžiami“ nuo pamokų. Taip yra dėl daugybės priežasčių, viena iš jų – žinių apie darbą su negalią turinčiais vaikais trūkumas. Siekiame užpildyti šią spragą, patardami, pasitelkdami mūsų atletus, trenerius, kitus specialistus. Dėkojame Druskininkų savivaldybei už bendradarbiavimą, rengiant šį seminarą. Labai džiaugiamės, kad renginyje apsilankė tiek daug mokytojų, jų padėjėjų ir kitų šios srities darbuotojų. Neabejoju, kad naujos žinios bus naudingos ir padės mums siekti tikslo – kuo įtraukesnės visuomenės“, – sakė A. Narmontė.