Druskininkų TVIC – daugiau dėmesio verslui: mokymų gausa ir patenkinti renginių dalyviai
Su Simona Uscilaite-Jančiuliene kalbėjomės prieš pusmetį, kai ji pradėjo eiti Druskininkų turizmo ir verslo informacijos centro direktoriaus pavaduotojos verslui pareigas ir ėmėsi daugiau dėmesio skirti verslo sričiai. Tuomet buvo sukurta „Facebook“ ir „Instagram“ paskyra „Druskininkų verslumo centras“, pradėti organizuoti specializuoti renginiai. Darbas su Druskininkų verslo atstovais gerokai įsibėgėjo, o mūsų krašto ir net kitų miestų verslininkai negaili pagyrų Druskininkuose rengiamiems mokymams, į kuriuos kviečiami tikrai garsūs lektoriai – savo srities profesionalai.
S. Uscilaitė-Jančiulienė: „Tikiu, kad mes prisidėsime prie smulkių verslų augimo, atitinkamai – ir prie didesnių pajamų miestui generavimo“ / Asmeninio archyvo nuotrauka
Per pusmetį išties nemažai nuveikta – organizuota dešimt renginių verslui, juose apsilankė apie keturis šimtus žmonių. Pirmasis buvo organizuotas liepos mėnesį, o vėliau – dar devyni. Mokymuose noriai dalyvauja Druskininkuose veikiančių verslų atstovai, savarankiškai dirbantys žmonės. Visų jų atsiliepimai apie Druskininkų turizmo ir verslo informacijos centro organizuojamus renginius – labai geri. Jie džiaugiasi, kad mokymai rengiami mūsų mieste, juose apsilanko gerai žinomi lektoriai, kurie tikrai suteikia labai vertingos informacijos, dalijasi profesinėmis žiniomis.
– Jau prabėgo pirmasis Jūsų veiklos pusmetis, per kurį surengta 10 renginių. Mokymuose dalyvavę žmonės patenkinti, o kas Jums, kaip organizatorei, teikia daugiausia džiaugsmo?
– Smagiausia, kad po šių mokymų jau matomi ir apčiuopiami rezultatai. Ne tik bendras išprusimas, žinios, susitikimai, bet ir pabendravimas ir pasidalijimas patirtimi. Yra verslininkų, kurie jau džiaugiasi padidėjusiais klientų srautais, pardavimais ir didesnėmis pajamomis. Kiti dar nepasinaudojo mokymuose įgytomis žiniomis, bet jau turi idėjų.
Aš manau, kad vienas iš tokių renginių privalumų yra tas, kad žmonės turi galimybę susitikti, pamatyti vieni kitus, pasisemti patirties vieni iš kitų, pabūti bendraminčių aplinkoje, o ne tik dirbti sau, užsidarius savo kabinetuose ar namuose, ką dažniausiai daro smulkaus ir vidutinio verslo atstovai.
Verslui skirti renginiai iš karto sulaukė didelio druskininkiečių dėmesio / Asmeninio archyvo nuotrauka
– Ar verslininkams įdomu sužinoti, ką veikia konkurentai, kolegos?
– Pastebėjome, kad dar yra verslo atstovų, kurie turi mažą savivertę, yra užsisklendę, nepasitiki savo jėgomis. Ir iš tikrųjų tai labai pasijautė per networking‘o renginius. Networking‘as – paprastai kalbant, tai – bendravimas, siekiant abipusės naudos verslui. Pavyzdžiui, verslo susitikimai, kai verslininkai susitinka ir dalijasi savo patirtimis, kontaktais, ieško pažinčių, partnerių.
Tai yra oficialūs renginiai, per kuriuos galima save pristatyti, susirasti, tarkim, verslo partnerių, pasisemti idėjų iš kitų verslų. Dažniausiai tokio pobūdžio, kaip BNI klubo susitikimai, Verslo pusryčiai, moterų verslo pusryčiai „Start4networking“ organizuojami didmiesčiuose.
Druskininkuose tokių verslo pusryčių niekada nebūdavo. Todėl pernai mes organizavome didelį renginį World cafe metodu, kuris turėjo ir networking‘o elementų. Tokia nauja metodologija – darbas su ekspertais prie staliukų – buvo „pasimatuota“ pas mus mieste. Susirinko 40 Druskininkų verslų atstovų. Atvyko penki ekspertai ne tik iš Lietuvos miestų, bet ir iš užsienio.
Druskininkiečiai pirmą kartą pabandė World cafe metodą su ekspertais. Dar yra toks metodas kaip Mastermind – sprendimų ieškojimas tarp bendraminčių arba kolegų, dalyvaujančių viename renginyje. Iškeliamas vienas versle iškylantis klausimas arba iššūkis, o renginio dalyviai dalijasi savo patirtimi, kaip jiems pavyko išspręsti vieną kitą situaciją. Tokiame renginyje pasisemiama idėjų, greitų metodų problemos sprendimui. Čia įmanoma, tarkim, per dešimt minučių arba per valandą rasti sprendimą ar atsakymą. Ir tai jau yra praktiniai pavyzdžiai – ne tai, ką tu skaitei knygoje ar išgirdai per mokymus. Čia žmonės konkrečiai išsako patirtą problemą, pasakoja, ką ir kaip darė, kad ją sėkmingai išspręstų.
Ir tokiame renginyje net tas tylusis dalyvis, kuris neužduoda klausimo, realiai pasisemia patirties, kurią pritaiko savo versle: kaip generuoti idėjas, kaip jas išgryninti, kaip spręsti vienas ar kitas problemas.
Džiaugiuosi šiuo renginiu, apie jį sulaukiau labai gerų atsiliepimų. Beje, buvo užklausų ir sulaukėme dalyvių iš kitų miestų. Renginys tikrai pavyko, o jį vainikavo dar ir degustaciniai pietūs.
Pažadu, kad tokių networking‘o renginių dar bus, nes žmonės jais domisi, klausinėja.
Supratome, kad mažiesiems Druskininkų verslams reikia bendruomenės, jie nori ne tik žinių, praktinių užsiėmimų, dirbtuvių, mentorystės programų, bet ir gyvų susitikimų, pabendravimo, jiems svarbu dalintis patirtimi ir semtis idėjų vieniems iš kitų.
– Kai organizuojate mokymus, į ką labiausiai akcentuojate dėmesį, pagal ką pasirenkate temą, lektorius?
– Pirmąjį pusmetį lektoriai buvo kviečiami, remiantis mano asmenine patirtimi, praktikomis. Pagalvojau, kokį poreikį jaučiau, kai pati buvau versle, dirbau su kitais verslo atstovais. Per šį pusmetį stebėjau ir analizavau, ko verslams reikia, ko jiems trūksta.
Ir šiemet veiklos programa sudaryta pagal Druskininkų verslininkų poreikius.
– Ko jiems daugiausiai trūksta ir reikia versle?
– Didžiausias – rinkodaros, socialinės komunikacijos poreikis, noras save pristatyti Instagram‘e, Facebook‘e, Linkedin‘e ir kitose platformose. Jie nori žinoti, kaip sėkmingai pardavinėti savo paslaugas, kaip sudaryti rinkodaros planą, kaip išsigryninti savo klientą. Labai aktuali pardavimų sritis.
Ir dar žmonės nori išmokti valdyti konfliktines situacijas, vesti derybas, nori buhalterinių, finansinių pagrindų. Druskininkų verslo atstovai išreiškė poreikį finansinio raštingumo, sąmoningumo mokymų. Beje, tai aktualu ne tik verslui, bet ir visiems fiziniams asmenims. Tai jau yra mūsų centro planuose – šiais metais organizuosime mažiausiai 12 mokymų.
– Kuris iš organizuotų renginių labiausiai pavyko?
– Didžiausio populiarumo sulaukė praktinės dirbtuvės, kuriose žmonės turi galimybių praktiškai įgyvendinti tai, ko išmoko teorinių mokymų metu. Juk neturėdamas progos praktiškai išmėginti tai, ko išmokai, tas žinias greitai pamiršti. O kai tu esi priverstas tuos įgūdžius pademonstruoti čia ir dabar, tai išlieka ilgam. Tokių mokymų buvo ne vienas. Tarkim, dirbtinio intelekto mokymuose mes iš karto jungėmės prie programų, jas čia pat išbandėme. Kūrėme sau komunikacijos planą ir pardavimo turinį socialinėje erdvėje, jau pasitelkę dirbtinį intelektą. Organizavome praktines „Instagram“ dirbtuves, po kurių renginyje dalyvavę druskininkiečiai drąsiai pasirodė ir savo įmonių paslaugas pristatė šioje socialinėje erdvėje.
Vieni drąsiau, kiti dar kukliau, bet matau, kad tikrai jie įgavo drąsos, atsirado daugiau motyvacijos, noro veikti. Tokie interaktyvūs renginiai ir susitikimai priverčia net ir tuos tyliausius ir labiausiai nedrįstančius žmones „išeiti į eterį“. Ypatingai tada, kai būna komandinis darbas. Kol esi vienas, viską įveikti sudėtingiau, bet kai esi grupėje, prisiimi tam tikrą atsakomybę, prisidedi prie komunikacijos.
Aš jaučiu, o atsiliepimai ir grįžtamasis ryšys tik patvirtina, kad mokymai kartu su praktikomis – komunikacijos, viešojo kalbėjimo, vaizdo montažo, darbo su CapCut‘u – žmonėms labiausiai ir patiko.
– Simona, o kas Jums pačiai daro didžiausią įspūdį, organizuojant renginius? Ar pasiteisino Verslumo centro įkūrimo idėja?
– Man tai didžiausią įspūdį ir pasitenkinimą suteikia tai, kad žmonės ateina ir jų daugėja. Kai organizavome pirmą renginį, tikrai džiaugėmės, kad susirinko apie 60-70 žmonių. Tada pagalvojau, čia pirmas renginys, visi jo laukė, o kaip bus ateityje? Gal žmonės pasižiūrės, baigsis norai, nebus poreikio, laiko, ir vėl kiekvienas rinksis suktis tik savo rate? Bet, laimė, taip nenutiko. Druskininkų verslo ir pavieniai žmonės lankėsi visuose renginiuose, susiformavo nuolatinių mokymų dalyvių bendruomenė. Jie – aktyvūs sekėjai, palaikytojai, rėmėjai, kurie ateina, aktyviai dalyvauja, išsako poreikį mokymams ir jau patys inicijuoja tam tikrus projektus.
Mane labiausiai motyvuoja mūsų bendruomenė, kuri tikrai nori veiklos, yra aktyvi, įsitraukusi. Tokių žmonių yra tikrai daug. Net nesitikėjau, kad Druskininkuose surinksime tiek daug aktyvių, verslių žmonių.
– Kokios srities ir kokio amžiaus žmonės patys aktyviausi ir ateina į Jūsų renginius?
– Negaliu išskirti kurios nors vienos srities ar amžiaus – įvairūs. Dėl to, kad Druskininkuose yra labai platus veiklų spektras, pradedant viešbučių, SPA, sveikatingumo, grožio, IT, socialinės rinkodaros specialistais, menininkais, kūrėjais, rašytojais, dailininkais, konditeriais, prekybininkais, amatininkais, vaizdo montuotojais, grafikais, baigiant teisininkais, ekonomistais, finansininkais medikais ar net lektoriais.
O kur dar mažosios apgyvendinimo įstaigos, svečių namai, apartamentai, restoranai – labai didelė įvairovė. Iš Druskininkų verslo bendruomenės žmonių renginiuose sulaukėme apie 170 skirtingų verslų atstovų.
Druskininkams tai tikrai yra labai daug.
– Koks bus artimiausias renginys?
– Bendradarbiaudami su Tech Spa, vasario 15 dieną rengiame mokymus su psichologe Ugne Juodyte. Ji dalinsis patarimais, kaip, siekiant ilgalaikių tikslų, neperdegti. Renginyje daug dėmesio bus skiriama psichologijai, kuri labai svarbi ir asmeniniame gyvenime, ir versle. Juk perdegimas gali sužlugdyti verslą. Tas balansas tarp asmeninio gyvenimo ir verslo yra labai sudėtingas. Ypatingai, kai tu į verslą pasineri visa galva. O jei esi vienas versle nuo ryto iki vakaro ir negali, ramiai uždaręs ofiso duris, pamiršti darbo rūpesčių. Psichologė U. Juodytė dalinsis patarimais, kaip pajausti ribas, pajusti pirmuosius signalus, į ką atkreipti dėmesį.
Kalbant apie tolesnius renginius, aš esu dar vis labai motyvuota, nes numatyta daug naujų projektų, iniciatyvų, veiklų. Tikiu, kad mes prisidėsime prie smulkių verslų augimo, atitinkamai – ir prie didesnių pajamų miestui generavimo. Kuo geriau gyvens mūsų verslas, kuo daugiau pardavimų jie turės, tuo labiau mūsų miestas klestės, sulaukęs daugiau svečių ir pajamų.
– Kai pradėjote dirbti Druskininkų turizmo ir verslo informacijos centre (TVIC), dabar čia daugiau dėmesio skiriama ir verslui. Sėkmingai veikia Verslumo centras, o kas dar daroma verslo srityje?
– Ne tik renginiai ir mokymai yra mūsų atsakomybė. Tai yra tik viena iš mūsų darbo dalių. Žinoma, mokymai yra labiausiai matomi visuomenei, nes apie juos skelbiame, rašome, dalijamės informacija, tarkime, socialiniuose tinkluose.
Ką mes dar darome? Laukiame verslo atstovų pas save svečiuose. Sulaukiame ir užklausų, būna gyvų ir telefoninių, nuotolinių diskusijų su smulkiojo verslo atstovais, pradedančiais verslininkais. Jie gali kreiptis į mus dėl konsultacijų – kokią veiklą vykdyti, ar jau atidaryti UAB, ar dar derėtų padirbėti su individualios veiklos pažymėjimu, verslo liudijimu, kokius mokesčius reikės mokėti, nuo ko pradėti, kokius namų darbus reikia padaryti, imantis verslo, kokie yra finansavimo šaltiniai. Tarpininkaujame ir padedame gauti patarimų iš profesionalių konsultantų. Jeigu, tarkime, mes negalime padėti, nes aš tikrai neturiu kompetencijos konsultuoti visais verslo klausimais, nukreipiame žmogų į valstybines įstaigas, duodame kompetentingų specialistų kontaktus.
O į TVIC galima kreiptis dėl individualių konsultacijų, dėl finansavimo galimybių. Kartu su savivaldybe netrukus vėl paviešinsime smulkaus ir vidutinio verslo paramos programą. Taigi verslininkai vėl galės kreiptis dėl finansavimo galimybių.
Druskininkų TVIC labai vertina Druskininkų savivaldybės vadovų dėmesį ir palaikymą, jiems tikrai rūpi Druskininkų gyventojų verslumas, smulkūs ir vidutiniai verslai. Sulaukiame atgarsių iš kitų savivaldybių verslininkų, jie labai norėtų tokių sąlygų, kurios yra mūsų savivaldybėje. Ir man pačiai yra didelė motyvacija dirbti, kai jaučiu pasitikėjimą, palaikymą ir tikėjimą.
Daug dirbame su jaunimu, ir šiais metais turime irgi ambicingų tikslų Druskininkų mokyklose integruoti progresinį Junior Achievement finansinio raštingumo, verslumo ir karjeros planavimo modelį, kad vaikai mūsų nuo mažų dienų įgytų bazinius verslumo, finansinio raštingumo ir karjeros planavimo įgūdžius bei žinias.
Norėtume, kad tai būtų praktinės priemonės, jos būtų įdomios, informacija būtų realiai pritaikoma. Nereikia išradinėti dviračio, nes jau yra sukurtos metodikos. Mes dabar tik siekiame integruoti visą šitą modelį Druskininkų mokyklose.
Pernai organizavome Jaunimo karjeros savaitę, prisidėjome prie karjeros specialistų organizuojamos universitetų dienos, kai atvažiuoja universitetai, pristatinėja savo studijų programas. Mes vienos dienos renginį padarėme savaitės trukmės. Kvietėme specialistus, kurie pasakojo apie ir startuolių kūrimą, jų atsiradimą, praktinės priemones, įrankius, kaip tai sukurti, nuo ko pradėti, kokios būna rizikos, kokią komandą reikia turėti.
Buvo karjeros konsultantė, personalo vadybininkė, kuri atrinkinėja labiausiai „medžiojamų“ profesijų žmones, ieško jiems darbų. Jos patarė jaunimui, kokios yra paklausiausios pozicijos, ką reikia studijuoti, kiek galima uždirbti, pasirinkus vieną ar kitą profesiją.
Įsijungiame į jaunimo programas. Tai ir toliau tęsime. Vėl organizuosime karjeros renginį. Šįkart jis galbūt truks ne savaitę, o virs Karjeros ir finansinio raštingumo festivaliu, į kurį kviesime specialistus, ekspertus, rengsime dirbtuves, kad jaunimas galėtų pasimatuoti profesijas, jas pačiupinėti, save išbandyti.
Noriu pasidžiaugti dar viena džiugia žinia – šiais metais mes jau startuojame su mobilaus spiečiaus programa. Ji Druskininkuose bus vykdoma trejus metus. Pirmais metais programoje galės dalyvauti 10-12 verslų. Kitais metais galės jungtis kiti, trečiaisiais – dar kiti.
Mobilaus spiečiaus programa skirta pradedančiajam verslui, kuris, dar tik žengia pirmuosius žingsnius arba tik ketina pradėti. Jiems bus suteikta visapusiška pagalba, su metine mentorystės programa, konsultantais, ekspertais, kurie konsultuos klientų išgryninimo, verslo strategijos sudarymo, rinkodaros, pardavimų klausimais.
Bus rengiami bendri networking‘o renginiai visoje Lietuvoje, juose susitiks visos šalies pradedantieji maži verslai, kurie yra būtent šiose programose. Kuriama bendra networking‘o platforma, kurioje jie galės vieni su kitais bendrauti, pristatyti savo verslus. Dar bus specializuota inkubavimo sistema – tarsi inkubatorius kūdikiui: „Verslus užauginsime ir paleisime gyventi savarankiškai“.
Jau tikrai galiu tvirtai sakyti, kad šiais metais Mobilaus spiečiaus programoje jau galės sudalyvauti pirmieji dešimt Druskininkuose besikuriančių verslų.
Kol kas Verslumo centras yra Druskininkų TVIC dalis. Įvairūs renginiai organizuojami ne tik TVIC konferencijų salėje, bet ir pas mūsų partnerius – verslo atstovus. Mus galima pamatyti skirtingose vietose. Artimiausiu metu susitikimus rengsime ir Mobilaus spiečiaus programa veiks TVIC patalpose.
Tačiau jau pradėti projektavimo darbai dėl Druskininkų verslumo centro patalpų įrengimo Švietimo centro patalpose.
– Kokių dar planų šiais metais turite?
– Rengsime ne momentinius, ne pavienius rinkodaros ir socialinių tinklų mokymus. Esame numatę metines mentorystės programas, kurias realizuojant nuosekliai ir giliai bus galima mokytis tam tikrų verslumo niuansų su lektoriumi, mentoriumi, kuris padės, įkvėps, tikrins, užduos namų darbus. Ir tik taip mes galėsime keliauti link rezultato. Programų nemažai, ambicijos, didelės, akys vis dar dega. Duok Dieve, sveikatos, ir važiuosime toliau!
Rugilė Goberytė-Maždžierė: „Dalyvavau beveik visuose mokymuose, man labai patiko. Didžioji dauguma – nemokami, likusieji – tikrai nebrangūs. Ir visa tai –Druskininkuose, šalia. Mums tai „atneša ir ant lėkštutės padeda“, tai kaip to „nesuvalgyti“?
Temos aktualios, geri lektoriai. Aš, pavyzdžiui, išmokau kurti „reelsus“. Gali šiais laikais viską „pasigooglinti“, tik kiek prireiks laiko. O čia – visa informacija vietoje, greitai, koncentruotai, nereikia atitrūkti nei nuo darbų, nei nuo vaikų. Ir dar mokėti nereikia, nuolat visų klausia, kas jums, druskininkiečiams, aktualu, ko norite mokytis. Mokiausi reklamos užsakymo kūrimo su Meta ads, irgi pravertė.
Matau ir dar vieną didelį pliusą – bendruomenės būrimą.
Aš pati mokymuose daug sužinojau apie kitus nedidelius verslus. Ir jau pasinaudojau jų paslaugomis. Susipažinimo užduotyje sužinojau apie „Rupūs miltai“, apie kurių verslą iki tol nežinojau, jau kelis kartus iš jų užsisakėme tortus, kurie buvo tokie geri!
Išgirdau apie „Menų kalvės“ menininkus, pavyzdžiui, su oda dirbančią menininkę.
Pasidalindavome informacija, kas ir ką daro mieste, kuo prekiauja, išgirdome, kad Elmaras atidaro restoraną „Astra“.
Labai patiko formatas „Degustaciniai verslo pietūs“. Galėjom rinktis iš skirtingų kaučerių, vienas taip patiko, kad, sugrįžusi namo, susiradau jo seminarus ir kelis perklausiau. Toliau mokausi „reels“ kūrimo subtilumų.“
Jūratė Vaitkevičiūtė, centro AQUA Marketingo ir pardavimų vadovė: „Nuostabi iniciatyva atvežti savo srities profesionalus, lektorius pas mus, į Druskininkus, taip taupant mūsų laiką ir negaištant jo kelionėms į Vilnių ar Kauną. Mano manymu, nuotolinės paskaitos ne tokios įtraukiančios, kaip „gyvos“. Nemokamos arba itin mažai kainuojančios žinios, kurias gauna visi klausytojai, praktiniai užsiėmimai leidžia praplėsti akiratį būnant savo namuose – Druskininkuose.“
Laima Rekevičienė