Druskininkų bibliotekoje – pirmoji mago A. Gaičiūno tapybos paroda

Druskininkų savivaldybės viešojoje bibliotekoje garsus magas Arvydas Gaičiūnas pristatė savo debiutinę paveikslų parodą, kuri veiks iki kovo 26 dienos. Vasario 27 dieną į parodos atidarymą atėję A. Gaičiūno bičiuliai, šeimos nariai, artimieji ir kiti jo veiklai bei talentui neabejingi druskininkiečiai autorių pasitiko aplodismentais. Kaip patikino menininką pristačiusi bibliotekos direktorė Laima Žėkienė, džiugu, kad būtent Druskininkuose, viešojoje bibliotekoje įvyko pirmoji pažintis su A. Gaičiūno paveikslais, surengta pirmoji vieša paroda. Beveik kiekviename A. Gaičiūno paveiksle yra visus darbus vienijantis magiškasis kortos leitmotyvas. Abstraktų ekspresionizmą tapyboje mėgstančio A. Gaičiūno paveikslų paroda, kaip pastebėjo lankytojai, iš tiesų dvelkia magija.

Kaip renginyje sakė menotyrininkas A. Nedzelskis, jei reikėtų vienu žodžiu, koncentruotai apibūdinti A. Gaičiūno parodą, tas žodis būtų: „įdomu“/Ramunės Žilienės nuotrauka

Po vieno mistinio savo sapno, kuriame iš dangaus į spalvotą dažų ežerą krenta kortos, savo tapyboje A. Gaičiūnas pradėjo naudoti ir šį magišką atributą. Kortos turi užkoduotus simbolius. Neatsitiktinai malkoje – 52 kortos: tiek metuose savaičių, keturi kortų simboliai (širdys, būgnai, kryžiai, vynai) simbolizuoja metų laikus.

Kaip renginyje sakė menotyrininkas, dailininkas Adelbertas Nedzelskis, jei reikėtų vienu žodžiu, koncentruotai apibūdinti šią parodą, tas žodis būtų: „įdomu“: „Matome ir džiaugiamės, kaip kryptingai žmogus eina savo pasirinktu keliu ir yra pasiekęs labai aukštų rezultatų. Ir staiga – ėmė ir pasuko visai į kitą pusę… Kodėl? Man labai patiko, kad savo interneto portale jis žaidžia labai atviromis kortomis: pristato ne tik savo darbus, bet ir didžiulį būrį, visą puokštę savo kumyrų – dailininkų, kurie jam patinka. Todėl galime pamatyti, suprasti jo kūrybinio domėjimosi diapazoną, ratą. Ši paroda yra tarsi savotiškas autoriaus dialogas, draugiškas pokalbis su jo mėgiamais menininkais. Matosi ir labai geras autoriaus žinojimas, supratimas apie tai, kas yra koliažas, asambliažas, abstrakcija, ekspresionizmas… Puiku!“ Taip parodos autorių pasveikinęs A. Nedzelskis pastebėjo, kad A. Gaičiūnas pažeria mums didžiulį pluoštą įdomių, savitų darbų.

A. Gaičiūno teigimu, noras tapyti jį visą gyvenimą lydėjo dar nuo vaikystės: „Pradėjau tapyti, nes sapnuose dažnai regėdavau vaizdinius. Visą gyvenimą, kai pastebiu įdomų veidą, gražų gamtos vaizdą ar aplanko magiški sapnai, mane lydi noras tapyti.“ Dažnai magas tapo spontaniškai, intuityviai pasirinkdamas dažus, tapybos metodiką, neturėdamas idėjų – jos užplūstančios proceso metu. Tapybos procesas magą užburia tuo, kad jis jaučia ypatingą hipnotinę, sąmonės būseną ir atsiduoda pasąmonės kūrybai: „Menas – tai iliuzija, kuri padeda atitrūkti nuo realybės, bet tuo pačiu ir ją geriau suvokti. Mes visi žinome, kad menas nėra tiesa. Menas – tai melas, padedantis suvokti tiesą, ar bent jau tiesą, kurią mums duota suprasti, o menininkas privalo žinoti, kaip įtikinti kitus savo melo tikrumu“, – šiuos garsaus ispanų tapytojo Pablo Picasso žodžius cituoja A. Gaičiūnas. Savo kūriniuose A. Gaičiūnas bando užfiksuoti judėjimą, tarsi sustabdyti laiką ir mieliau vaizduoja emocijas nei objektus.

Vienas iš magijos teatro „DiArchy“ įkūrėjų A. Gaičiūnas daugiau nei 25 metai dirba profesionaliu magu.
Savo magija ir triukais su seserimi Diana Gaičiūnaite-Dirme jis užbūrė tūkstančius žiūrovų beveik 40 pasaulio šalių, ir pasiekė kelis magiškus pasaulio rekordus.

Druskininkų viešosios bibliotekos informacija