Plečiame tarptautinio bendradarbiavimo geografiją

Spalio pradžioje dalyvavau Švietimo mainų paramos fondas (ŠMPF) kontaktiniame eTwinning programos seminare „Mokymasis su eTwinning“. Seminaro tikslai – užmegzti ryšių su kolegomis iš įvairių Europos šalių, pasidalinti idėjomis apie vykdomus projektus bei generuoti naujus sumanymus būsimiems projektams. Seminare dalyvavo kolegos iš Didžiosios Britanijos, Vokietijos, Prancūzijos, Vengrijos, Turkijos, Lenkijos, Latvijos, Ukrainos ir Gruzijos. Klausėmės įdomių mokytojų konsultantų paskaitų apie projekto metodu paremtą mokymąsi bei geros partnerystės ypatumus.

Mokytoja R. Kvaraciejūtė (antra iš kairės) spalio pradžioje ŠMPF kontaktiniame eTwinning programos seminare „Mokymasis su eTwinning“/Asmeninio archyvo nuotrauka

Ypač sudomino keleto WEB 2.0 įrankių, kurie tampa neatsiejama Z kartos ugdymo dalimi, pristatymas, o svarbiausia mokymų dalis buvo skirta tarptautinių projektų rašymo metodikai. Išklausę keletą naudingų patarimų apie tai, kas lemia projekto sėkmę, tarptautinėse komandose kūrėme galimų projektų planus bei juos talpinome eTwinning erdvėje.

Džiugu, kad dalyvavimą seminare pavyko suderinti su darbiniu vizitu į Boržomio kurortą. Prieš vykstant į Tbilisį, lietuvių kalbos ir kultūros centro vadovas prof. Vidas Kavaliauskas pasiūlė užmegzti ryšius su viena iš šio kurorto mokyklų, nes mus sieja miestų dvynių statusas. Boržomio savivaldybės kultūros namų vadovė Nunu Stepanova padėjo susipažinti su Boržomio 1-osios vidurinės mokyklos direktore Julieta Jinjolava ir mokytojais. Mokykla kol kas turi mažai tarptautinio bendradarbiavimo patirties, todėl entuziastingai priėmė pasiūlymą. Tikimės bendradarbiauti ir su viena iš Tbilisio mokyklų, kurioje rusų kalbą dėsto lietuvė Lidija Giorgobiani, Gruzijoje gyvenanti jau daugiau nei 30 metų. Ji  ne tik aktyviai dalyvauja Gruzijos lietuvių bendrijos „Rūta“ veikloje, bet ir sekmadieninėje mokykloje gruzinus moko lietuvių kalbos. Pasirodo, lietuvių kalbos entuziastų Gruzijos sostinėje tikrai nemažai. Vieną popietę apsilankiusi Tbilisio technikos universitete, buvau maloniai nudžiuginta, kad prof. V. Kavaliauskas turi daugiau nei 100 studentų, kurie, kaip pasirenkamąjį dalyką, renkasi mokytis lietuvių kalbą.

Tikimės, kad į plačią mūsų mokyklos tarptautinių projektų geografiją  gražiai įsilies dar viena lietuvių atžvilgiu ypač draugiškai nusiteikusi šalis – Gruzija.

Rovena Kvaraciejūtė,
„Atgimimo“ mokyklos anglų kalbos mokytoja metodininkė