Nuotoliniu būdu teikiamos socialinės paslaugos druskininkiečius džiugina ir dovanoja galimybę tobulėti
Druskininkų savivaldybės Socialinių paslaugų centras nuo liepos mėnesio savo klientams teikia nuotolines socialines paslaugas – reikalingą senjorams pagalbą teikia nuotoliniu būdu. Išdalinus planšetinius kompiuterius su specialia programa, pagalbą teikiantis darbuotojas kelis kartus per savaitę susisiekia su senoliais, pamato juos ekrane, pabendrauja, pasidomi kaip jie jaučiasi, primena, kad reikia išgerti vaistų ar nueiti pas gydytoją.
D. Burba: „Socialinių paslaugų centras nuo liepos mėnesio savo klientams teikia nuotolines socialines paslaugas – reikalingą senjorams pagalbą teikia nuotoliniu būdu“ / Dianos Sinkevičiūtės nuotrauka
Pasak centro direktoriaus pavaduotojo Aurimo Pelecko, visa programinė įranga, internetas ir planšetės nupirkta už Druskininkų savivaldybės lėšas, tad druskininkiečiams papildomai mokėti nereikia.
„Šis projektas yra pilotinis, bet jau dabar, praėjus beveik keturiems mėnesiams nuo jo pradžios, galime drąsiai sakyti, kad jis pasiteisino. Įgyvendindami projektą, orientavomės į pagalbos į namus skyriaus klientus – tai žmonės, kurie sunkiai vaikšto, turi negalią, kai kurie iš jų gyvena seniūnijose, neturi artimųjų. Žinoma, mūsų klientams pagalba teikiama ir tiesiogiai, bet ši papildoma paslauga leidžia sutaupyti laiko, suteikti daugiau galimybių iš anksto sužinoti, pavyzdžiui, kokių produktų nupirkti. Senjorai vertina ir galimybę bendrauti su pagalbą teikiančiu darbuotoju. Jiems užtenka paspausti vieną mygtuką, ir mūsų darbuotojai gauna pranešimą, kad vienas iš jų nori susisiekti. Darbuotojai tai gali padaryti iš bet kurios vietos, greitai reaguoti ir operatyviai padėti“, – sako A. Peleckas.
Pagalbą teikiantis darbuotojas Donatas Burba džiaugėsi, kad naudojama programa labai funkcionali – leidžia ne tik paskambinti, bet ir automatiškai atsiliepti už klientą. „Žmogui nereikia atsiliepti – man paskambinus sutartu laiku, įsijungia kamera, ir iš karto matau vaizdą. Tai labai praktiška, jei žmogui sunkiau naudotis technologijomis, bet taip pat naudinga ir prevenciškai – galime greičiau pastebėti, jei žmogų ištinka nelaimė, ir jam padėti“, – sako D. Burba.
Prisijungti prie socialinio darbuotojo ir kliento pokalbių gali ir to pageidaujantys šeimos nariai – jie tai gali daryti per mobiliąją programėlę.
„Bendrauti nuotoliniu būdu labai patogu ir dėl to, kad galima įrašyti automatinį priminimą, pavyzdžiui, kelintą valandą ir kokius vaistus išgerti. Padarius įrašą, jis kliento planšetėje pasileidžia automatiškai. Klientai dažnai jaučiasi vieniši, kai kurie iš jų dėl savo sveikatos būklės negali išeiti į lauką, todėl laukia skambučių, noriai bendrauja. Pasikalbame apie bendras aktualijas, jie pasakoja apie savo praeitį, giminaičius, kasdieninę rutiną. Žinoma, juos veikia ir pranešimai apie karą – tenka žmones nuraminti, kad tikrai nereikia skubėti dideliais kiekiais pirkti kruopų ar konservų“, – pasakoja D. Burba.
Kai socialinis darbuotojas susisiekė su 82-ejų metų druskininkiete Bronislava, moteris pasidžiaugė, kad jai labai patinka ši teikiama paslauga – su socialiniu darbuotoju ji pasikalba lyg su artimuoju. Negana to, ji išmoko naudotis planšetiniu kompiuteriu ir jame paskaito orų prognozes, naujienas.
„Iš tiesų smagu, kad žmonės, anksčiau nesinaudoję išmaniaisiais įrenginiais, šiandien per juos pažiūri filmus ar paskaito naujienas. Džiaugiamės, kad mūsų teikiamos paslaugos ir padeda buityje, ir leidžia tobulėti“, – sako Aurimas Peleckas.