Ligoninės priimamasis: būna dienų kaip iš filmo scenarijaus
Kaip atrodo dešimtis pacientų gyvybes kasdien gelbėjančių profesionalų kasdienybė? Daugelis, prisižiūrėję filmų apie ligoninių priėmimo skyrių, ten dirbančių medikų darbą taip ir įsivaizduoja. Druskininkų ligoninės Priėmimo ir skubios pagalbos skyriuje dirbantys medikai sako, kad įprastai per dieną pagalba suteikiama 25-45 pacientams, o intensyvesnio pacientų srauto sulaukia vasarą ir esant blogoms oro sąlygoms.

Gydytojas R. Botov: „Džiugina šiuolaikiška ir moderni Druskininkų ligoninės įranga, suburtas puikus kolektyvas, darni komanda.“/Roberto Kisieliaus nuotrauka
Pasirinko Druskininkų ligoninę
Druskininkų ligoninės Priėmimo ir skubios pagalbos skyriui vadovaujantis gydytojas Roman Botov baigė Lietuvos sveikatos mokslų universitetą, specializuojasi skubios medicinos srityje. Druskininkų ligoninėje jis dirba ilgiau nei metus. Per tą laiką, kaip pats sako, įvertino esamą situaciją ir planuoja profesionaliai tobulinti esamą tvarką. „Skubios pagalbos skyrius – it ligoninės veidas, juk pirma pažintis su ligonine ir įvyksta būtent čia. Mes prisiimame visą atsakomybę už žmogaus sveikatą, jo stacionarizavimą, sveikatos būklės gerėjimą ir pagalbą jam“, – sako R. Botov.
Jis – klaipėdietis, tačiau vaikystės ir paauglystės metu vos ne kiekvieną vasarą leisdavo Druskininkuose. Todėl šiam Dzūkijos kraštui jaučia daugybę šiltų sentimentų. Šiuo metu stengiasi derinti rezidentūrą Kauno klinikose ir darbą Druskininkuose: „Labai džiugina šiuolaikiška ir moderni ligoninės įranga, suburtas puikus kolektyvas, darni komanda. Daugelis pažįstamų gydytojų po rezidentūros norėtų pradėti darbus būtent Druskininkų ligoninėje. Be to, čia ir dabar galima sutikti daug jaunų gydytojų, kurie yra pasiruošę naujovėms ir profesiniams iššūkiams.“
Suteikia būtinąją pagalbą
Greitosios pagalbos priėmimo skyriaus vedėjas Roman Botov pasakojo, kad Druskininkų ligoninės Priėmimo ir skubios pagalbos skyriuje skubią aukščiausio lygio pagalbą teikia vidaus ligų gydytojai, šeimos gydytojai, medicinos gydytojai, chirurgai, traumatologai-ortopedai. Jeigu reikia, kviečiami ir urologai, ginekologai, echoskopuotojai, neurologai bei kiti specialistai. Skyriuje veikia 4 stebėjimo lovos su pacientų būklės monitoravimo sistemomis (kvėpavimo, širdies dažnio ir deguonies įsisotinimo stebėjimu). Suteikus pagalbą, pacientai gali būti stebimi ir gydomi nuo 4 iki 24 val. Paciento tolimesnis gydymas tęsiamas ambulatoriškai, ligoninės skyriuje, arba pacientas perkeliamas gydymui į kitą asmens sveikatos priežiūros įstaigą.
Į priėmimo skyrių – kai nedirba poliklinika
Gydytojas pasakojo, kad Priėmimo ir skubios pagalbos skyrius teikia ir būtinąją pagalbą visiems žmonėms, kuriems jos reikia, kai nedirba Pirminės sveikatos priežiūros centras (PSPC) ar kiti šeimos kabinetai. Jei dirba poliklinika, tuomet nesunkios sveikatos būklės pacientai, pavyzdžiui, dėl padidėjusio kraujospūdžio ar stipraus lėtinio skausmo ar dėl paūmėjusios ligos nukreipiami pas šeimos gydytoją. „Į mus pacientai turėtų kreiptis tada, kai yra sunki neurologinė būklė, juntami simptomai, kurie yra panašūs į insulto, infarkto, jaučiant stiprius, staigius skausmus, patyrus traumas. Tokiu atveju iškart atliekame tyrimus, įvertinę paciento būklę skiriame tikslinį gydymą“, – pasakojo skyriaus vadovas. – Paskutiniu metu pastebime, kad pacientai, pajautę bet kokius negalavimus pirmiau kreipiasi į Priėmimo skyrių, o ne į savo šeimos gydytoją. O būtinoji pagalba yra reglamentuota, būtinos pagalbos kategorijos yra nustatytos LR Sveikatos apsaugos ministro įsakymu. Daugelis pacientų iki šiol galvoja, kad bus iškart paguldyti į ligoninę, jei juos čionai atveža greitosios pagalbos automobilis. Tačiau, Priėmimo skyriuje pirmiausia yra įvertinama būklė, nustatoma, ar reikia būtinosios pagalbos, ir sprendžiama, ar būtina pacientą guldyti į stacionarą, ar ne. Didžiajai daliai šių pacientų yra reikalinga šeimos gydytojo kompetencija ir tolesnis gydymas bei tikslinių rekomendacijų laikymasis pagal jų rekomendacijas.“
Ligoninės Priėmimo ir skubios pagalbos skyriaus medikai svarsto, kad galbūt pacientai, vykdami tiesiai į priėmimo skyrių, tiesiog tikisi greito ir apčiuopiamo rezultato, nenorėdami eilėse prie šeimos gydytojų kabineto?
Žinoma, jeigu į šį skyrių pacientai atvyksta, kai poliklinika nedirba, jiems suteikiamos visos reikalingos paslaugos. Gydytojui nustačius, kad paciento būklė neatitinka būtinosios pagalbos kriterijų ir jis neturi siuntimo, sveikatos priežiūros paslaugos yra mokamos, nes už tokias paslaugas ligoninei ligonių kasos nemoka.
„Noriu paneigti plačiai paplitusį mitą, kad pas mus priimami tik pacientai, kuriuos atveža greitosios pagalbos automobilis. Visais atvejais, kai yra reikalinga pagalba, pacientai – priimami ir gydomi. Jeigu pas mus atvyks pacientas, kuriam yra stipriai padidėjęs kraujospūdis dėl to, kad jis nesilaikė, šeimos gydytojo rekomendacijų, pirmiausia jo būklę stabilizuosime.
Pastebėjome, kad yra daug vienišų žmonių, kuriais niekas nesirūpina, tad jie atvažiuoja pas mus. Žinoma, jie mano, kad čia bus nuprausti, pamaitinti, šiltai išsimiegos, bus pasirūpinta jų sveikata ir panašiai. Galbūt dėl žinių stokos nesikreipia į Socialinių paslaugų centrą? Dėl tokių vienišų žmonių bandysime kalbėtis su socialiniais darbuotojais, pranešime ir informuosime, kuriems žmonėms yra reikalinga jų pagalba“, – apie Priėmimo ir skubios pagalbos skyriaus darbą pasakojo jo vadovas.
Džiugina geri pacientų atsiliepimai
Kaip sako Priėmimo ir skubios pagalbos skyriaus medikai, labiausiai juos džiugina sveikstantys ligoniai, galimybė laiku suteikti pagalbą ir išgelbėti gyvybę. Svarbūs ir pacientų padėkos žodžiai. Kad ir gauti laiškai: „Apie gerus daktarų ir slaugos personalo darbus labai mažai kalbama. Tačiau, šis atvejis išskirtinis, bent jau man! 15 dieną apie 4 ryto mane atvežė į Jūsų ligoninę su akmenligės priepuoliu. Skausmas buvo nepakeliamas… Naktis buvo sunki visiems mums. Noriu padėkoti jūsų personalui, už drąsą, ryžtą, neabejingumą, kuris operatyviai, nuoširdžiai stengėsi man padėti. Tą naktį dirbo Laima Ridziauskienė su kolege, daugiau vardų, deja, nepamenu. Labai noriu padėkoti ir daktarams – jie buvo 3… Aš labai džiaugiuosi, kad yra daktarų ir slaugos personalas, kuris neabejingas kitų nelaimėje. Sveikatos ir stiprybės Jums! Gražių ir ramių švenčių. Su didžiule pagarba Ingrida P.“.
Pasak ligoninės direktorės Evelinos Raulušaitienės, darbas ligoninės priimamajame yra sunkus ne tik fiziškai, bet ir emociškai – medikai sulaukia ne tik pagyrų, tenka atlaikyti kai kurių pacientų nepasitenkinimą, grasinimus. Pagal pacientų apsilankymų ir suteiktų paslaugų skaičių, ligoninės priėmimo ir skubios pagalbos skyriuje, esame viena iš aktyviausių ligoninių Vilniaus TLK veiklos zonoje. Tai tik įrodo, kad mūsų ligoninė, veikianti vieno veikliausių kurortinio miesto sudėtyje, teikia paslaugas ne tik Druskininkų savivaldybės gyventojams, bet ir kitų savivaldybių gyventojams bei kurorto svečiams. Viso ligoninės personalo pastangos suteikti kokybiškas, profesionalias paslaugas yra labai didžiulės ir, manau, tikrai pasiteisina“.

Druskininkų ligoninės Priėmimo ir skubios pagalbos skyriuje įprastai per dieną pagalba suteikiama 25-45 pacientams, o intensyvesnio pacientų srauto sulaukiama per didžiąsias metų šventes/Roberto Kisieliaus nuotraukos
Parengė Laima Rekevičienė