Kūrybiniai jaunųjų dailininkų atradimai Druskininkų M. K. Čiurlionio meno mokykloje

Druskininkų M. K. Čiurlionio meno mokyklos V. K. Jonyno Dailės skyriaus mokiniai turėjo unikalią progą pagilinti savo žinias, kūrybiškai padirbėti ir pabendrauti su patyrusiais meistrais bei su studentais iš Vilniaus dailės akademijos (VDA) Kauno fakulteto Grafinio ir Pramoninio dizaino, Tekstilės bei Keramikos ir porceliano katedrų.

Dailės skyriaus mokiniai turėjo unikalią progą pagilinti savo žinias, susitikę ir su patyrusiais dizaino, keramikos, tekstilės srities meistrais, ir su šias meno sritis studijuojančiais studentais iš VDA Kauno fakulteto/Ramunės Žilienės nuotrauka

Kūrybinėse dirbtuvėse su jaunaisiais Dailės skyriaus tekstilininkais dirbo doc. Jūratė Petruškevičienė ir mokymo meistrė Raimonda Rasimavičienė, keramikos užsiėmimą vedė Keramikos ir porceliano katedros studentai Emilija Grušaitė ir Mindaugas Karalius, dizaino užsiėmimą – dėstytojas Egidijus Valentinavičius. Įdomybes apie grafinį dizainą temomis moksleiviams papasakojo lektorius Andrejus Repovas ir grafinio dizaino magistrantas Julius Guzaitis. Susitikimai buvo abipusiai naudingi, svečiai išvyko, dėkingi Druskininkų meno mokyklos kolektyvui už jaunųjų talentų ugdymą ir šiltą priėmimą.

Tokios unikalių susitikimų ir kūrybinių atradimų kupinos popietės idėja buvo subrandinta dar praėjusių metų birželį, kai Dailės skyriuje buvo eksponuojami VDA Kauno fakulteto studentų grafinio dizaino, tapybos, piešimo, tekstilės, skulptūros, stiklo, keramikos darbai. Besidžiaugiant ir besidomint šia paroda, kilo Meno mokyklos bendravimo ir bendradarbiavimo su VDA idėja. Meno mokyklos direktorė Onutė Akstinaitė pasidžiaugė, kad šią idėją palaikė ir prie jos įgyvendinimo prisidėjo visi Dailės skyriaus mokytojai: „Mūsų mokiniai turėjo galimybę įgyti išskirtinės patirties, kuri jiems, jauniems dailininkams, bus prasminga paskata, renkantis profesiją. Dėkojame Kauno fakulteto viešųjų ryšių koordinatorei Agotai Adomavičiūtei už tai, kad padėjo surinkti taip betarpiškai ir nuoširdžiai dirbusių su mūsų moksleiviais dėstytojų komandą.“

 

Kūrė monogramas

Grafinio dizaino ir daikto dizaino dėstytojai pristatė savo specialybę, pademonstravo įvairių studentų darbų skaidres. Papasakojo moksleiviams, kad studentai kuria pakuotes, daiktus, gaudami ir realių užsakymų iš verslininkų, tokiu būdu įgydami didesnę paskatą dirbti bei stengtis kuo kūrybiškiau atlikti paskirtą užduotį. Jie gauna ne tik piniginę premiją, bet ir pelno garbę, kuria gali didžiuotis, kai pačių sukurtas daikto, produkto dizainas yra naudojamas viešai.

Moksleiviai supažindinti su kiekvienos specialybės specifika, skirtumais ir bendrumais. Mokiniams pasiskirsčius grupėmis, vieni gilinosi į daikto dizainą, kiti – į grafinį dizainą. Kiekvienos grupės dėstytojai vaikams paruošė užduočių. Daikto dizaino grupės mokiniai, padedant dėstytojui, kūrė pasirinkto daikto dizainą, o grafinio dizaino mokinių grupė – savo inicialus – monogramus – iš popieriaus, jį lankstant, karpant ar pjaustant. Mokiniai kartu su dėstytojais išrinko įdomiausius darbus, buvo apdovanoti atminimo dovanėlėmis.

 

Prakalbino ir porcelianą

VDA Antrojo kurso studentai Emilija ir Mindaugas pristatė mokiniams mokymo programą, pagal kurią jie studijuoja Keramikos ir porceliano katedroje. Jie papasakojo apie keramikos dizainą šiuolaikinėje taikomosios ir konceptualiosios keramikos srityse. Supažindino su porceliano masės savybėmis gaminimo būdais bei technologija. Vėliau iš skystos porceliano masės visi drauge liejo įvairias formas, aptarinėjo jų estetiką ir dizainą. Ši veikla visiems suteikė kūrybinio džiaugsmo, o įgyta patirtis praplėtė mokinių akiratį, žinias, patenkino žingeidumą apie baltojo molio – porceliano – paslaptis.

 

Darbeliai – rūdinti vinimis

Tekstilės specialybės užsiėmimus vedė doc. J. Petruškevičienė ir mokymo meistrė R. Rasimavičienė. Jos pamokose pademonstravo naujas technikas: dėstytojos tarsi iš stebuklingos dėžutės traukė vieną po kitos įvairias medžiagas, ant kurių įvairiomis technikomis gulė štampuoti, vinimis, veržlėmis rūdinti ar dar kitomis technikomis atlikti raštai. Dėstytojos skatino vaikus pažvelgti į tekstilės paslaptis kitaip, ieškoti paprastesnių, o kartais gal ir drąsesnių sprendimų. Moksleiviai atliko kūrybines užduotis: štampavimo būdu kiekvienas pasipuošė savo atsineštus marškinėlius.

 

Parengė Ramunė Žilienė