„Kautra“ modernizuoja keleivių aptarnavimo procesą Druskininkuose

Druskininkų gyventojai ir kurorto svečiai turi galimybę naudotis aukščiausio lygio viešojo transporto paslaugomis, kurias teikia ilgametę patirtį turinti keleivių pervežimo įmonė Lietuvoje „Kautra“. Bendradarbiaudama su Druskininkų savivaldybe, bendrovė „Kautra“ užtikrino, kad mūsų kurorte kursuotų tik ekologiški autobusai. Visi Druskininkuose kursuojantys „Kautros“ autobusai yra elektriniai, atitinka aukščiausius aplinkosaugos standartus.

„Kautra“ nuolat siekia gerinti viešojo transporto paslaugų kokybę. Neseniai atnaujintos viešojo transporto stotelės: vietoje senųjų įrengti modernūs, čekų gamybos paviljonai, kurių stogus puošia šilokų gėlynai. Be to, keleiviams siūlomos ir kitos naujovės, padedančios keliones po Druskininkus padaryti dar patogesnes ir malonesnes.

UAB „Kautra“ Druskininkų filialo vadovas A. Baigys / Roberto Kisieliaus nuotrauka

Apie naujoves, kylančius iššūkius ir labiausiai džiuginančius dalykus pasikalbėjome su bendrovės „Kautra“ Druskininkų filialo vadovu Artūru Baigiu.

– Kokių naujovių paruošėte keleiviams?

– Miesto stotelėse, kuriose keleivių srautas intensyvesnis, savivaldybė finansavo stacionarių švieslenčių įrengimą. Jos įrengtos 18-oje stotelių, o visos kitos, mažiau intensyvios stotelės Druskininkų savivaldybėje nuo šiol turi veikiančias švieslentes kiekvieno keleivio mobiliuose įrenginiuose, kurias galima pasiekti, nuskanavus QR kodą esantį ant įrengtos lentelės. Manome, kad tai keleiviams labai patogi naujovė.

– Druskininkiečiai džiaugiasi, jog mieste ir priemiestyje važinėja elektriniai autobusai. Ar nekyla iššūkių, juos eksploatuojant?

– Džiaugiamės, kad Druskininkų gyventojai ir svečiai vertina elektrinius autobusus, kursuojančius mieste ir priemiestyje. Kaip ir kiekvienoje transporto sistemoje, tam tikrų iššūkių pasitaiko, tačiau juos operatyviai išsprendžiame.

Didžiuojamės, galėdami pranešti, kad mūsų autobusai niekada nebuvo priversti sustoti dėl išsikrovusių akumuliatorių. Vairuotojai atidžiai stebi akumuliatorių būklę ir laiku nuvyksta į pakrovimo stoteles, užtikrindami sklandų paslaugų teikimą. Turime dvi pakrovimo stoteles prie statomų Kultūros rūmų, dar aštuonios stotelės yra Viečiūnuose. Mūsų stotelės įvairaus galingumo. Turime ir greito krovimo stoteles, kuriose autobuso baterijas galima pakrauti per valandą.

Veikiančias švieslentes kiekvieno keleivio mobiliuose įrenginiuose galima pasiekti, nuskanavus QR kodą, esantį ant įrengtos lentelės / Roberto Kisieliaus nuotrauka

– Kiek šiuo metu Druskininkuose turite autobusų? Kiek vairuotojų juos aptarnauja?

– Šiuo metu mūsų įmonė eksploatuoja 17 autobusų, kuriuos vairuoja 25 profesionalūs vairuotojai, tarp jų – trys moterys. Mūsų kolektyvas yra įvairaus amžiaus, vairuotojai turi ilgametę vairavimo ir Lietuvoje, ir užsienyje patirtį. Didžiuojamės vyriausiu vairuotoju, kuriam – 72 metai. Jis ilgus metus dirbo Jungtinėse Amerikos Valstijose, ten vairavo galingus sunkvežimius, o dabar, sugrįžęs į Lietuvą, prisijungė prie mūsų komandos Druskininkuose.

Šiuo metu ieškome papildomų autobusų vairuotojų, turinčių „D“ kategorijos vairuotojo pažymėjimą. Kviečiame juos prisijungti prie mūsų kolektyvo.

– Ką galėtumėte pasakyti apie Druskininkų keleivius?

– Reikia pasidžiaugti, kad druskininkiečiai labai saugo autobusus ir jų negadina. Jie supranta, kad autobusai yra nauji, juos reikia tausoti. Autobusuose yra įrengta po keturias vaizdo stebėjimo kameras, kurios leidžia stebėti autobuso saloną, aplinką ir vairuotojo darbo vietą. Kamerų vaizdai yra įrašomi ir saugomi pagal nustatytą tvarką. Kameros įrengtos todėl, kad rūpinamės ir vairuotojų, ir keleivių saugumu.

Modernių paviljonų stogus puošia šilokų gėlynai / Roberto Kisieliaus nuotrauka

– Ar druskininkiečiai užmaršūs, ar daug daiktų palieka autobusuose ir stotelėse?

– Visko pasitaiko, bet tai – ne masinis reiškinys. Buvo pamesta piniginių, mokiniai pameta „Mokinio pažymėjimus“, „Druskininkiečių korteles“, keleiviai dažnai palieka skėčius.

Patarimas – prieš išlipdami iš autobuso, pasižiūrėkite, ar nieko nepaliekate. Jei vėliau pastebite, jog ką nors palikote, galite kreiptis į mūsų „Infotašką“, ten paliekami visi radiniai, surinkti iš autobusų ir stotelių. Iki šiol „Infotaške“ yra saugomas mokinio krepšys su sportine apranga, dvi kepurės, skėčiai.

– Ar elektriniuose autobusuose vasarą nėra tvanku, ar veikia oro kondicionavimo įranga?

– Taip, visuose autobusuose, net ir karščiausią dieną, nebus tvanku, nes ten veikia moderni vėsinimo įranga. O žiemą autobusuose nebus šalta, nes jie aprūpinti efektyviai veikiančiais šildytuvais, kurių didesnė dalis yra elektriniai.

Stacionarios švieslentės įrengtos 18-oje stotelių / Roberto Kisieliaus nuotrauka

– Kokias naujoves dar planuojate įgyvendinti?

– Rengiamės sudaryti galimybę už važiavimą autobusu atsiskaityti banko kortele – tai jau išbandyta didžiuosiuose šalies miestuose. Taip pat ketiname naudoti „Transporto balso“ mobiliąją programėlę, kurią keleiviui, esančiam vienoje iš stotelių, įsijungus, jo mobilusis įrenginys garsiai praneš realiame laike kokio maršruto numerio autobusas atvyksta ar jau atvyko į stotelę, ir kur jis toliau važiuoja.

Parengė Laimutis Genys