3D technologijos – biologijos pamokoje

Aplinka kinta taip sparčiai, kad, kuriant geros mokyklos modelį, atsižvelgiama į moderniausias mokymosi tendencijas, vis dažniau mokoma(si) iš elektroninių šaltinių, svarbus ir virtualus pažinimas. „Atgimimo“ mokykla ugdymo procese sistemingai naudoja Aktyviąją klasę su matematikos programine įranga, interaktyvias lentas, vaizdo projektorius, planšetinių  kompiuterių komplektą gamtos mokslų pamokoms, pradinėse klasėse veikia interaktyvus skambutis su mobilia garso aparatūra. Mažesnieji mokosi programavimo pradžiamokslio Robotikos užsiėmimuose.

Meras R. Malinauskas, drauge su pavaduotoju L. Urmanavičiumi dalyvavo pamokoje ir įsitikino, kad naujosios technologijos iš tiesų padeda lavinti vaizduotę, kurti ir dirbti įdomiai bei prasmingai.

Kad mokymosi galimybes pozityviai keičia informacinės technologijos, gegužės 29 dieną galėjo įsitikinti „Atgimimo“ mokyklos 6a klasės mokiniai bei baigiamojoje biologijos pamokoje dalyvavę svečiai: Druskininkų savivaldybės meras Ričardas Malinauskas, jo pavaduotojas Linas Urmanavičius, Švietimo skyriaus vedėjo pavaduotoja Lina Černiauskienė, UAB „Biznio mašinų kompanija“ interaktyvių produktų vadovas Rimantas Mačernis. Pamokoje biologijos mokytoja metodininkė Eleonora Čepulienė pristatė naują mokymo priemonę – 3D interaktyvų komplektą gamtos mokslų pamokoms.

Pirmoje demonstracinėje biologijos pamokoje „Augalinės ir gyvūninės ląstelės palyginimas“ mokytoja E. Čepulienė parodė, kaip, naudojant 3D akinius, mokomasi patraukliai ir net džiaugsmingai. 3D technologijos detaliai vaizduoja animuotą ir realistinę vaizdo medžiagą bei pateikia svarbiausią, su tais objektais susijusią paaiškinamąją informaciją. Mokytoja, aiškindama apie ląstelę, pele gali ją sukinėti, priartinti, atitolinti, pamažinti, gali rodyti ląstelės pjūvį, jų dalijimąsi, fotosintezę. Yra galimybė užduoti klausimus, matyti atsakymus.

Sudomino žmogaus širdies, akių, inkstų rodoma sandara. 3D formatu matomi erdviniai objektai ir jų įvairiapusė vizualizacija padeda suprasti pateikiamą informaciją greičiau ir efektyviau, mokiniai lengviau suvokia ir įsimena mokomąją medžiagą, įtraukia ir mažiausiai motyvuotus mokinius.

Stebėdami mokinių aktyvumą pamokoje, jų emocijas, įsitikinome, kad mokymas(is) kokybiškesnis ir įdomesnis šiuolaikiniams mokiniams, naudojant informacines technologijas.

Mokymasis, tyrinėjant, eksperimentuojant, kuriant, padės pasiekti ugdymosi rezultatų, įsimenančios, prasmingos, malonios gyvenimo mokykloje patirties.

Mokyklos direktorė Danutė Časienė pasidžiaugė, kad kitais mokslo metais mokykla, Savivaldybės rūpesčiu dalyvaujanti projekte „Modernių ir saugių erdvių sukūrimas bendrojo ugdymo mokyklose Druskininkų savivaldybėje“, įkurs šiuolaikišką korpusą, kuriame veiks išmanioji klasė, bus sudarytos patrauklios multifunkcinės erdvės vaikams įdomiai dirbti pamokose ir popamokiniuose užsiėmimuose.

Meras R. Malinauskas, drauge su pavaduotoju L. Urmanavičiumi dalyvavo pamokoje ir įsitikino, kad naujosios technologijos iš tiesų padeda lavinti vaizduotę, kurti ir dirbti įdomiai bei prasmingai.

Mokykla ypač dėkinga Savivaldybei, mokyklos bendruomenės nariams, Druskininkų „Rotary“ klubui  ir kitiems mokyklos rėmėjams už finansinę paramą, įsigyjant šią priemonę.

 

Rima Pakalienė,
„Atgimimo“ mokyklos lietuvių kalbos mokytoja