Mokykimės mokytis – atraskime mokymosi pasaulį!

Druskininkų švietimo centre balandžio 25 dieną surengtas projekto „Norvegijos patirties suaugusiųjų švietimo srityje diegimas Lietuvoje“ pristatymas. Jo tikslas – didinti suaugusiųjų dalyvavimą mokymesi visą gyvenimą, tobulinant suaugusiųjų švietimo darbuotojų kompetencijas ir teikiant efektyvią pagalbą suaugusiųjų švietimo institucijoms. Projekte numatytos veiklos Druskininkų, Lazdijų, Švenčionių ir Šalčininkų savivaldybėse – po 16 akademinių valandų grupinių konsultacijų, taip pat kiekvienoje savivaldybėje bus po 20 akademinių valandų individualių konsultacijų. Visos jos skirtos mokymosi visą gyvenimą sistemos darbuotojų bei Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro (KPMPC) darbuotojų kompetencijų ugdymui suaugusiųjų bazinių kompetencijų plėtojimo srityje, perimant Norvegijos patirtį.


Grupinėse konsultacijose dalyvavo Švietimo centro suaugusiųjų gimnazijos klasėse dirbantys pedagogai, Savivaldybės administracijos švietimo skyriaus specialistai, Amatų mokyklos pedagogai/Jūratės Barauskienės nuotrauka

Projekto administratorė Jūratė Barauskienė papasakojo, kad bus organizuotos dvi kvalifikacijos tobulinimo stažuotės į Norvegiją, į projekto partnerio instituciją, kur bus tikimasi išanalizuoti Norvegijos švietimo sistemą bei sukauptą jų patirtį pabandyti pritaikyti Lietuvoje. Bus parengta Praktinė andragogo knyga, kurioje bus aprašyti darbo su suaugusiaisiais metodai bei kitos priemonės, padėsiančios efektyviau planuoti mokymo veiklą. Planuojamas dar vienas projekto leidinys – tai Gerosios praktikos vadovas, kuriame bus aprašytos bazinės kompetencijos, jų ugdymo strategijos bei bus pateikti Norvegijos gerosios praktikos pavyzdžiai bei jų pritaikymo Lietuvoje prielaidos.
Dr. Vilija Lukošūnienė organizavo grupines konsultacijas „Andragogikos taikymas ugdant pagrindinius gebėjimus“. Mokymų metu buvo aptarta pagrindinių gebėjimų ir raštingumo situacija, daug dėmesio skirta suaugusiųjų motyvacijai skatinti ir tobulinti, prielaidos ir būdai jai palaikyti. Mokymuose akcentuota, jog poreikis mokytis atsiranda tada, kai mūsų žinios neatitinka įgūdžių ir gebėjimų, kurių mums reikia realybėje. „Anot žymaus filosofo ir pedagogo Džono Loko (angl. John Locke), užsibrėžti tikslai motyvuoja, jei atitinka penkis kriterijus, kuriuos konsultacijų metu plačiai aptarinėjome, tai: aiškumas, iššūkis, įsipareigojimas, grįžtamasis ryšys ir kompleksiškumas. Todėl vienas iš svarbiausių tikslų, kuriuos ir turėtų kelti sau mokytojas andragogas – sukurti tokias situacijas, kurios skatintų poreikį mokytis“, – apibendrino mokymus lektorė dr. Vilija Lukošūnienė.
Grupinėse konsultacijose dalyvavo Druskininkų švietimo centro suaugusiųjų gimnazijos klasėse dirbantys pedagogai, Druskininkų savivaldybės administracijos švietimo skyriaus specialistai, Amatų mokyklos pedagogai. Ir gegužę visi dalyviai nekantriai lauks individualių konsultacijų pagal kiekvieno dalyvio poreikį ir norimą temą.

Snieguolė Stravinskienė
Druskininkų švietimo centro padalinio, susijusio su mokymu, vedėja