Projektas dovanojo dar vieną įdomų susitikimą
Kovo mėnesį organizuotas „Erasmus +“ programos, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas, lėšomis finansuoto daugiašalio tarptautinio projekto „Let‘s meet together“ (liet. „Susitikime“) dalyvių susitikimas. Pagal oficialiai patvirtintą tarptautinio projekto planą, šiame susitikime turėjo dalyvauti kviestiniai kiekvienos šalies asmenys – mokyklų vadovai, atsakingi už projektines veiklas asmenys bei šio projekto koordinatoriai. „Atgimimo“ mokyklai atstovavo direktorė Danutė Časienė, mokykloje organizuojamų projektų koordinatorė Loreta Šilanskienė bei projekto „Let‘s meet together“ koordinatorė Janina Jonušauskaitė.
Projekto dalyviai dirbo ir atskirose grupelėse, ir didelėje bendroje darbo grupėje/ „Atgimimo“ mokyklos archyvo nuotrauka
Kiekvieno susitikimo metu projekte dalyvaujančių Lenkijos, Lietuvos, Norvegijos, Turkijos, Vengrijos ir Ispanijos šalių atstovai darbo grupėse aptaria ir įvertina įgyvendintas veiklas, pristato įvykdytus užsibrėžtus tarpinius tikslus. Darbo eigoje yra iškeliami bendri bei kiekvienai mokyklai atskirai numatyti siekiai.
Praėjus pusei metų nuo paskutiniojo vizito Lietuvoje, kiekvienos šalies atstovai detaliai pristatė atliktas užduotis ir pasidalino gerąja darbo patirtimi. Projekto metu atlikti darbai ir jų galutiniai rezultatai yra talpinami platformoje adresu: https://twinspace.etwinning.net. Džiaugėmės ir didžiavomės, kad paskutinis bendras visų šalių darbas apie šalių naujamečius papročius ir tradicijas, atliktas Lietuvoje, Druskininkuose, pateko ne tik į internetinę erdvę, bet ir buvo įrištas į atskirą knygą.
Apskritojo stalo diskusijų metu buvo įvardintos tolesnio bendradarbiavimo galimybės, aptarti stiprieji ir tobulintini projekto įgyvendinimo etapai bei išrinkti asmenys, atsakingi už nurodytas veiklas. Projekto dalyviai dirbo ir atskirose grupelėse, ir didelėje bendroje darbo grupėje.
Susitikimo metu lankėmės Bailen mieste esančioje „IES Hermanos Medina Rivilla“ mokykloje, kurioje mokosi 16-18 metų mokiniai. Ten vyko mokinių ir tarptautinio projekto narių mažoji spaudos konferencija, kurios metu vos spėjome atsakinėti į mokinius dominančius klausimus. Klausimų amplitudė buvo labai plati – nuo sporto, kultūros, tradicijų, gyvenimo krypties pasirinkimo iki švietimo sistemos, pramonės ir politinių realijų. Andalūzijos regionas, kuriame yra ir ši mokykla, garsus didžiulėmis alyvuogių plantacijomis, pasaulyje žinomais literatūros ir meno šedevrais, tačiau šiuo metu ten opi bedarbystės, siekiančios 44 proc., problema. Patys mokiniai, paklausti apie ateities planus, nutilo, susimąstė ir įsidrąsinę teigė, jog savąją ateitį mato tik sostinėje arba svetur. Sužinojome, kad turime šiokių tokių panašumų. Pavyzdžiui, ten mokslas yra nemokamas, ir iki 16-os metų vaikai privalo lankyti ugdymo įstaigą. Kaip ir pas mus, išlaikę egzaminus, jie gauna pagrindinio išsilavinimo pažymėjimą, tačiau, baigę vidurinį ugdymą, laiko tik mokyklinius egzaminus. Stebėjomės, kad beveik visi mokytojai gerai moka vieną ar dvi užsienio kalbas, o mokytojo profesija yra viena iš paklausiausių, mat atlyginimo vidurkis siekia 1800 eurų, atskaičius mokesčius. Mokytoju tampama po kelerių ar daugiau metų darbo, tik gerai pasiruošus, patikrinus save praktinėje veikloje ir išsilaikius papildomus egzaminus. Labai skiriasi privačių ir valstybinių mokyklų mokytojų garantijos ir atlyginimai. Privačioje mokykloje gali dirbti ir neturintieji mokytojo cenzo, o valstybines mokyklas sistemingai kontroliuojas griežti inspektoriai – vienas inspektorius „aptarnauja“ iki 6 mokyklų. Įdomu buvo palyginti visų projekto šalių situacijas šiuo klausimu, kuriuo ypač domėjosi mokyklų direktoriai.
Vizito metu lankėmės savivaldybėje ir susipažinome su Linares miesto, kuriame gyvena 61,388 gyventojų, meru. Jis pristatė miesto viziją, pateikė bendrą informaciją, turizmo infrastruktūros vystymo galimybes, pristatė projektus, noriai atsakinėjo į mūsų klausimus. O po oficialaus susitikimo dalyvavome paskaitoje apie Bailen miesto svarbą istorijos tėkmėje. Buvom supažindinti su Ispanijos menu, kultūriniu paveldu.
Kovo 10-ąją, mūsų Nepriklausomybės šventės išvakarėse, mūsų delegacija pasinaudojo unikalia galimybe pristatyti Kovo 11-osios reikšmę Lietuvai. „Atgimimo“ mokyklos direktorė tarptautinio projekto dalyviams teigė, jog Nepriklausomybės atkūrimo diena mums ypatinga ir ypač simboliška tuo, jog atvėrė pasaulį jaunimui bei leido mums bendrauti, diskutuoti, dalintis gerąja patirtimi su visais tarptautinių projektų partneriais, Europos Sąjungos bei kitų šalių mokytojais ir mokiniais. Šia proga kiekvienam projekto „Susitikime“ dalyviui padovanojome mūsų mokyklos mokinių kurtą Kovo 11-osios atvirlaiškį ir įsiamžinome nuotraukoje, pakvietę visus dalyvius švęsti kartu su mumis mūsų šalies šventę.
Nenorėjome išvykti taip greit, vis viliojo šiltesnis klimatas, sutiktų žmonių nuoširdumas, rūpestingumas ir nepaprastai turtinga šalies istorija.
Janina Jonušauskaitė,
anglų kalbos vyr. mokytoja, projekto koordinatorė Lietuvoje