Druskininkų savivaldybės Taryba patvirtino simbolinius infrastruktūros mokesčio tarifus

Pirmadienį posėdžiavusi Druskininkų savivaldybės Taryba patvirtino naujus infrastruktūros mokesčio tarifus.

Nuo 2021 m. sausio 1 d. įsigaliojus LR savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymui, savivaldybės buvo įpareigotos nustatyti infrastruktūros mokestį už kiekvieną objekto kvadratinį metrą visiems, naujai besistatantiems ar plečiantiems turimų pastatų plotą. Tuomet Druskininkų savivaldybės Taryba, siekdama palaikyti investicijas ir kurorto plėtrą, nustatė nulinį tarifą.

Druskininkų savivaldybės Taryba patvirtino du infrastruktūros mokesčio tarifus, atsižvelgiant į tai, kur yra statomas pastatas/Asociatyvi nuotrauka

Tačiau šiais metais, sugriežtinus Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo sąlygas, buvo nurodyta, kad kurortai, norėdami gauti lėšų vietiniams keliams tvarkyti ir prižiūrėti, infrastruktūros mokestį privalo įvesti.

Infrastruktūros mokestis bus diferencijuojamas pagal vietovę

Druskininkų savivaldybės Taryba patvirtino du infrastruktūros mokesčio tarifus, atsižvelgiant į tai, kur yra statomas pastatas.

Taip pat patvirtintas ir aprašas, apibrėžiantis, kuri Druskininkų savivaldybės teritorija yra prioritetinė.

Tarybos sprendimu, Druskininkų priemiestyje arba ne prioritetinėse teritorijose, infrastruktūros mokestis bus 1 euras už kvadratinį metrą. Pavyzdžiui, jei statomas 150 kvadratinių metrų pastatas, reikės sumokėti 150 eurų infrastruktūros mokesčio.

Mieste arba prioritetinėse teritorijoje šis mokestis sieks 3 eurus ir už analogišką 150-ies kvadratinių metrų pastatą reikės mokėti 450 eurų.

Išanalizavus kitų savivaldybių įvestus mokesčius, akivaizdu, kad Druskininkų savivaldybėje jis yra vienas iš mažiausių šalyje.

Štai Vilniaus miesto ir Palangos savivaldybėse tam tikrose zonose šis mokestis siekia net 50 eurų už kvadratinį metrą, Neringos savivaldybėje – 30 eurų, Birštono – 10 eurų už kvadratinį metrą.

Numatytos papildomos lengvatos

Druskininkų savivaldybės Taryba pritarė papildomoms lengvatoms – infrastruktūros mokesčio nereikės mokėti už tuos pastatus, kurių statybai nereikia leidimo, taip pat, įrengiant automobilių stovėjimo aikšteles arba atstatant namus po stichinės nelaimės ar gaisro.

Surinktos lėšos – infrastruktūros gerinimui

Atsižvelgiant į per pastaruosius kelerius metus išduotų statybos leidimų skaičių ir savivaldybės plėtros perspektyvas, planuojama, kad per 2022 metus iš prioritetinių teritorijų bus surinkta apie 7,5 tūkst. eurų, iš neprioritetinių – apie 4 tūkst. eurų įmokų.

Šios lėšos bus skirtos savivaldybės inžinerinės ir socialinės infrastruktūros plėtrai.

„Druskininkai visada skatina investicijas, laukia naujakurių, todėl įvesti infrastruktūros mokestį neplanavome, bet šiuo konkrečiu atveju pasirinkimo nebeturime. Pinigų keliams prarasti negalime – mūsų skaičiavimais, šiais metais Druskininkų savivaldybės keliams: tiesimui, remontavimui, priežiūrai, bus skirta daugiau kaip 900 tūkst. eurų. Tai – labai dideli pinigai, reikalingi mūsų bendruomenei. Tačiau Druskininkai pasipinigauti ir užkrauti papildomą mokestinę naštą verslui, vietiniams gyventojams ar naujakuriams neketina – naujasis infrastruktūros mokestis bus tik simbolinis, dešimtimis kartų mažesnis, nei kitose savivaldybėse“, – sako Druskininkų savivaldybės meras Ričardas Malinauskas.