REDAKCIJOS KOMENTARAS: Kodėl politikas kabinasi sau medalį už nebūtus žygdarbius?

Artėjant rinkimams, kai kurie politikai, norėdami parodyti, kiek gerų darbų yra nuveikę Lietuvai, o ypač to krašto, kuriame kelia savo kandidatūrą, žmonėms, nesidrovi viešai pasakoti nebūtas istorijas. Gal taip bandoma užpildyti iki tol visai tuščią nuveiktų darbų lentelę ir manipuliuoti rinkėjų nuomone?

Šią savaitę viešoje erdvėje kandidatą į Seimą Vilių Semešką pašlovino jo gražų įvaizdį formuojantis socialinio tinklo profilis. Gal šis profilis yra sukurtas paties V. Semeškos ir administruojamas kartu su ypač artimais bičiuliais?

Paskyroje buvo išplatintos nuotraukos: vienoje – nugriautas buvęs „Sakalo“ pastatas, o kitoje – V. Semeška, stovintis prie „Lidl“. Prie nuotraukų – užrašas, iš kurio galima aiškiai suprasti, kad būtent V. Semeška buvo pirmasis vadovas, kuris atvedė „Lidl“ į Druskininkus. Nors toks „Facebook“ postas yra akivaizdi politinė reklama, tačiau ko nepadarysi dėl mylimo draugo.

Į šį įrašą netruko sureaguoti į redakciją skambinę druskininkiečiai, kurie sakė neprisimenantys nė vieno realaus ir Druskininkams naudingo šio politiko atlikto darbo, o Druskininkų verslininkas Vidas Stašinskas sakė nuoširdžiai nusijuokęs, kai perskaitė, jog neva V. Semeška atvedė „Lidl“ į Druskininkus. Juoktis jį privertė tai, kad būtent V. Stašinsko pastangomis „Lidl“ statys prekybos centrą Druskininkuose.

Ponas Vidas sakė, jog V. Semeškos asmeniškai nepažįsta, šis su juo nėra bendravęs ir dėl „Lidl“ statybos Druskininkuose į V. Stašinską niekada nesikreipė.

„Tas žmogus, švelniai tariant, kalba netiesą. Prieš pusantrų metų „Lidl“ prekybos centrui pasiūliau savo sklypą. Tą, kuriame stovėjo „Sakalo“ kompleksas (Neravų ir Veisiejų g. sankryža).  Susitarėme su šalia esančio sklypo savininku, sujungėme abu sklypus ir suformavome vieną naują sklypą, kuris labai tiko „Lidl“. Tai tokia tikroji „Lidl“ atėjimo į Druskininkus istorija“, – pasakojo V. Stašinskas.

Verslininkas teigė, kad prie šio projekto įgyvendinimo labai daug prisidėjo Savivaldybė, operatyviai padėjusi sutvarkyti visus sklypo dokumentus, todėl „Lidl“ atėjimas į kurortą – spartus, be jokių trikdžių. Suderinti sprendiniai ir dėl išskirtinio naujojo prekybos centro dizaino – jis derės ir darniai įsilies į bendrą kurorto infrastruktūrą.

„Jei V. Semeška giriasi, galįs atvesti į Druskininkus investuotojus, tai tegul suranda pirkėją buvusiai „Nemuno“ sanatorijai. Dabar ir kaina sumažinta, ir geros įsigijimo sąlygos“, – ironizavo V. Stašinskas.

Tą patį įrašą socialinio tinklo paskyroje perskaitęs meras Ričardas Malinauskas nenustebo.

 Jo žodžiais, šį žmogų visą gyvenimą lydi melas ir skandalai. Meras prisiminė daugiau kaip dešimties metų senumo istoriją, kai V. Semeška, atstovaudamas „Lidl“ perkybos tinklui, siūlė statyti prekybos centro pastatą ant Ratnyčėlės kranto: „Kadangi tuo metu šis prekybos tinklas statydavo primytyvios architektūros statinius, nesutikau su tokiu variantu, nes tai būtų sudarkę kurorto vaizdą. Pasakiau, kad, kol būsiu meras, tokio „tvarto“ Druskininkuose nebus.“

Jis teigė, jog dabar „Lidl“ stato ir subtilesnės architektūros pastatus, naudoja geresnes medžiagas, todėl naujasis centras, kurį į Druskininkus atvedė vietos verslininkai, derės prie kurorto urbanistinės aplinkos.

O V. Semeškos verslo „vojažai“, susiję su „Lidl“ ir kitais projektais, buvo ne kartą aprašyti nacionalinėje spaudoje. „Kauno diena“ prieš ketverius metus plačiai aprašė istoriją, kai dėl abejotinų žemės sklypų, neva skirtų „Lidl“ statybai Kauno regione,  pirkimo sandorių V.Semeška buvo įsisukęs į teismų karuselę. Žiniasklaidoje buvo keliamas klausimas, ar tuometinis verslininkas V. Semeška buvo sąžiningas žemės savininkų atžvilgiu?

2016 metais V. Semeška atsisakė atsakyti į laikraščio „Kauno diena“ užduotus klausimus ta tema. Dabar, atsakydamas „Mano Druskininkai“ redakcijai, daug ką nutylėdamas, manipuliuoja žodžiais: „Pažymiu, kad joks sandoris dėl sklypo pardavimo UAB „Lidl“ tinklui Kaune nėra žlugęs, jokių teismų dėl tokio sklypo nebūta nei tarp manęs ir UAB Lidl, nei tarp bendrovės UAB ViLO, kurioje buvau anuomet vienu iš akcininkų.“ Taip, su „Lidl“ V. Semeška nesibylinėja. Bet ir nebedirba ten…

Viešojoje erdvėje kalbama, jog V. Semeška „Lidl“ parduotuvių statybai Lietuvoje buvo pripirkęs itin brangių sklypų, kurių kaina šio tinklo savininkams – vokiečiams – pasirodė per didelė.

 Kas galėtų paneigti, kad būtent dėl šios priežasties „Lidl“ keleriems metams sustabdė savo plėtros planus Lietuvoje?

Išskirtiniai jo „verslumo“ sugebėjimai taip pat buvo aprašyti nacionalinėje spaudoje, kai, dirbdamas vienoje iš įmonių, jis nurodė už įmonės pinigus nupirkti per 12 tūkst. bankrutuojančios akcinės bendrovės „Švenčionėlių grūdai“ akcijų – po 9 litus už akciją. Pasirodo, jų vertė tebuvo 0,2 lito už akciją, nes tai buvo bankrutuojančios bendrovės akcijos.

Lietuvos Aukščiausiojo Teismo sprendimu V. Semeška privalėjo atlyginti Vokietijos bendrovei padarytą žalą (108 tūkst. litų žalą ir per 8 tūkst. litų teismo išlaidų).

Kadangi kandidato nuveiktų darbų lentelė – dar pustuštė, tai, ko gero, toje pačioje jo bičiulių socialinio tinklo paskyroje gali atsirasti istorija, kaip kandidatas įskundė spaudai savo buvusią vadovę – VRK pirmininkę – dėl neva dažnų jos komandiruočių. Gal bus aprašyta ir istorija, kaip kandidatas į Seimą teismuose bandė išsikovoti sau didesnę algą, nors įstatyme buvo aiškiai apibrėžta apmokėjimo už darbą VRK tvarka?

Kas galėtų paneigti, kad pasirodžiusiais postais  bandoma manipuliuoti druskininkiečių jausmais ir į kandidato darbų lentelę įrašyti bent vieną neva nuveiktą darbą, kurio iš tikro nėra?

Ar socialiniuose tinkluose nebus pamiršta istorija, kaip kandidatas V. Semeška bandė visai Lietuvai įrodyti, jog galima vienu metu patogiai sėdėti ant dviejų kėdžių – VRK ir Savivaldybės tarybos nario? Ko gero, nesvarbu ir tai, kad ta istorija tarpusavyje sukiršino ir pačius partijos bičiulius?

O gal bus postas ir apie V. Semeškos vidurinio mokslo baigimo atestatą? Gal įvyks stebuklas ir atestato kopija atsiras socialiniuose tinkluose? Nejaugi pats V. Semeška ir jo bičiuliai pamiršo, kad kandidato veiklos viešinimas socialiniuose tinkluose yra politinė reklama, kuri turi būti tinkamai pažymėta, kad socialinių tinklų vartotojai žinotų apie manipuliavimą jų jausmais?

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) – redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas/Žurnalistikos enciklopedija

Įrašas socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje, kuriame vienam politikui mėginama priskirti nebūtus nuopelnus( rinkiminiu laikotarpiu jo nuotraukos publikuoti negalime) druskininkiečiams sukėlė tik šypsenas

Parengė „Mano Druskininkai“ redakcija